رئیس کمیته روابط خارجی مجلس اعلای روسیه گفت: مسکو ممکن است یک نشست میان اعضای گروه 1+5 به منظور رسیدگی به نگرانی‌ها درباره اجرای توافق هسته‌ای تشکیل دهد.
کد خبر: ۱۰۶۲۸۷۴

به گزارش ایسنا، ایگور ماروزوف پس از سخنان رئیس‌جمهور کشورمان مبنی بر این‌که اگر آمریکا به تحریم‌های خود ادامه دهد تهران ظرف چند ساعت توافق هسته‌ای را کنار می‌گذارد، گفت: روسیه تمام تلاش خود را برای متقاعد کردن ایران به ماندن در توافق هسته‌ای به کار خواهد گرفت.

این سناتور ارشد روس در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک همچنین اظهار کرد: روسیه ممکن است یک نشست با آمریکا، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان برای رسیدگی به نگرانی‌ها درباره توافق هسته‌ای با ایران تشکیل دهد و از واشنگتن بخواهد تا از اقدامات بی‌ثبات کننده مخرب، پرهیز کند.

ماروزوف اظهار کرد: ما هر کار ممکنی را برای متقاعد کردن ایران به ماندن در این توافق انجام خواهیم داد. وی همچنین تاکید کرد که این وضعیت در نتیجه تلاش‌های شکست خورده آمریکا برای بازی کردن نقش پلیس و بهطور همزمان قاضی و مامور اعدام در جهان بهوجود آمده است.

این دیپلمات روس ادامه داد: سیاست آمریکا برای اعمال فشار و وضع تحریم‌های تبعیض‌آمیز علیه کشورها هیچ نتیجه مثبتی در پی نخواهد داشت و به ظهور تنش‌های جدید منجر خواهد شد.

ماروزوف گفت که خروج ایران از توافق هسته‌ای ممکن شده است، چراکه تهران هیچ راه دیگری برای تضمین منافع ملی‌اش نمی‌یابد.

ضرورت تلاش دیپلماتیک فوری

یک سناتور ارشد روس هم تاکید کرد: برای رسیدگی به تهدید ایران مبنی بر خروج از توافق بین‌المللی هسته‌ای نیازمند دیپلماسی فوری و صحیح هستیم.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر دژاباروف معاون اول رئیس کمیته روابط خارجی شورای فدارسیون روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، اظهار کرد: اکنون دیپلمات‌ها باید به این موضوع رسیدگی کنند، زیرا در غیر این صورت این سلاح‌ها هستند که باید سخن بگویند.

وی افزود: این به طور قطع یک تهدید واقعی است. اگر ایران از این توافق خارج شود، خیلی فوری شاهد افزایش تنش‌ها در خاورمیانه خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها