مردی که با منسوب کردن خود به سازمان‌های دولتی به بهانه سرمایه‌گذاری، از تجار و کارگردانان پنج میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود بازداشت شد.
کد خبر: ۱۰۶۲۸۴۴

به گزارش پایگاه خبری پلیس، چندی پیش گزارشی در دستورکار پلیس امنیت عمومی ناجا قرار گرفت مبنی بر این که مردی با انتساب خود به مقامات عالی‌رتبه کشوری و اطلاعاتی به کلاهبرداری سریالی دست می‌زند. ماموران تحقیقات برای دستگیری این کلاهبردار را آغاز کردند تا این که ردپای مرد شیاد به نام «علی‌محمد» معروف به «میثم» در این پرونده به دست آمد.

تحقیقات پلیسی نشان می‌داد این متهم برای جلب اعتماد شاکیان ادعا کرده گردش حساب مالی‌اش بسیار بالاست و می‌تواند در برابر دریافت مبالغ کلان میلیاردی در مدت زمان 70 تا صد روز ماهانه با سود 20 درصد، مبلغ سرمایه‌گذاری را پس دهد.

ارائه اوراق، مجوز و حساب‌های بانکی جعلی که نشانگر مبالغ کلان میلیاردی بود و نیز ادعایی مبنی بر این که او با سه ارگان دولتی ارتباط‌هایی دارد و از پشتیبانی برخی نهادها برخوردار است، باعث اعتماد مردم به او شد.

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد متهم فراری اغلب به فریب و کلاهبرداری از بازرگانان، تجار، کارگردانان و مقامات دولتی بنام و سرشناس اقدام کرده است. ماموران پلیس امنیت عمومی ناجا در جست‌وجوی این متهم فراری بودند تا این که در قرار صوری پلیس با وی بازداشت شد .

مرد کلاهبردار با انتقال به پلیس امنیت بازجویی شد و اظهاراتی ضد و نقیض مطرح کرد اما زمانی که راز جرایمش را فاش شده یافت، سکوت خود را شکست و به کلاهبرداری پنج میلیارد تومانی از تجار و کارگردانان سرشناس کشور اعتراف کرد. ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم اسناد، مدارک و اوراق جعلی به همراه قراردادهای مالی مربوط به مالباختگان را کشف کردند.

با توجه به افزایش شاکیان پرونده با درخواست دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهید مقدس، تصویر بدون پوشش چهره متهم در روزنامه چاپ می‌شود تا چنانچه افرادی در دام این کلاهبردار گرفتار شده‌‌اند، برای شکایت از متهم و پیگیری پرونده‌هایشان به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 33 شهید مقدس در انتهای ضلع شمالی بزرگراه یادگار امام، جنب در اصلی زندان اوین مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها