جام جم آنلاین: انزوای اجتماعی در دوران کودکی احتمال بیماری قلبی عروقی در بزرگسالی را افزایش می دهد.
کد خبر: ۱۰۶۲۶۸

به گزارش هلث دی ، یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه ویسکانسین سلامت بیش از 1000 نفر را از تولد تا سن 25 سالگی مورد بررسی قرار داده است.
این محققان با در نظر گرفتن شش ریسک فاکتور بیماری قلبی شامل وزن ، فشار خون و سطح کلسترول خوب (اچ.دی.ال) و کلسترول بد (ال.دی.ال) در بزرگسالانی که در دوران کودکی دچار انزوای اجتماعی بودند ، دریافتند احتمال بیماری قلبی در این افراد بیشتر است.
این ارتباط حتی پس از ملاحظه ریسک فاکتورهای دیگر دوران کودکی برای بیماری قلبی مانند بهره هوشی ، موقعیت اجتماعی اقتصادی پایین و اضافه وزن ، همچنان باقی بود.
به گفته این محققان سیگار کشیدن ، مصرف الکل ، و فعالیت بدنی ناکافی ، نیز ارتباط بین انزوا گرایی اجتماعی دوران کودکی و افزایش احتمال بیماری قلبی عروقی را نیز شرح می دهند.
انزوای اجتماعی در همه عمر باقی می ماند و هرچه شخص مدت بیشتری از اجتماع فاصله بگیرد ، سلامت خود را بیشتر در معرض خطر قرار می دهد.
یکی از روش های مفید برای شناخت چگونگی تاثیر اثر انزوای اجتماعی در کاهش سلامت ، توجه به مجموعه مواردی است که شخص در دروان کودکی ، نوجوانی و بزرگسالی در معرض عوامل استرس زای روانی (مانند انزوای اجتماعی) قرار می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها