مهرعلیزاده: کشتی پهلوانی از دل ورزش زورخانه‌ای بیرون می‌آید

فدراسیون کشتی اهل تعامل نیست

محسن مهرعلیزاده، رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در نشست خبری روز گذشته خود در این فدراسیون به پرسش خبرنگار جام‌جم پاسخ داد.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۴۵

در این نشست که در محل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی با حضور بهرام افشارزاده، مشاور مهرعلیزاده به همراه تنی چند از خبرنگاران برگزار شد، مهرعلیزاده در پاسخ پرسش خبرنگار جام‌جم مبنی بر این که فدراسیون بین‌المللی شرایط المپیکی شدن ورزش‌های زورخانه‌ای را با چه اهدافی برنامه‌ریزی‌ کرده است، گفت: برای رسیدن به این مهم باید چهار شرط اصلی لحاظ شود. یکی از شروط اصلی، مساله دوپینگ است که فعالیت خود را برای آن شروع کرده‌ایم. موضوع مهم دیگر عضویت 70 کشور در فدراسیون بین‌المللی رشته مربوطه است که در این مورد هم قدم‌های لازم برداشته شده و ما 85 فدراسیون عضو داریم. ارائه فایل مسابقات، یکی دیگر از شروط اصلی است که در این زمینه هم برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شده، اما یکی از شروط اصلی و مهم، عدم تبعیض جنسیتی است که هنوز به طور رسمی و جدی وارد مرحله برنامه‌ریزی برای آن نشده‌ایم. امیدواریم بتوانیم الگوهای لازم را در این زمینه تعریف کرده، بر اساس آن با رعایت فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، زمینه فعالیت بانوان را در این رشته فراهم کنیم تا مشکلی بابت المپیکی شدن نداشته باشیم.

مهرعلیزاده با اشاره به اختلاف‌ فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی که علیرضا حیدری ریاست آن را بر عهده دارد، گفت: بارها خواستیم با این فدراسیون تعامل برقرار کنیم اما نتیجه نگرفتیم. این که فدراسیون کشتی پهلوانی یک سال بعد از تشکیل شدن، مسابقات جهانی در بلاروس داشته است، هنر نیست؛ ما هم در فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی چند دوره مسابقات جهانی داشتیم.

رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی ادامه داد: این که علیه خودمان دکان درست کنیم، اصلا درست نیست. تا امروز بارها سعی کردیم آقای خادم را متوجه این مساله مهم کنیم که کشتی پهلوانی باید از دل ورزش‌های زورخانه‌ای بیرون بیاید. حتی در جریان بازی‌های کشورهای اسلامی همراه با آقای افشارزاده، نشستی دو ساعته با وی داشتیم. در این باره با وی صحبت کردیم اما به هر حال خادم آن‌طور فکر می‌کند و ما نمی‌توانیم کاری در مورد طرز فکر او کنیم. من در فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای مسئولیت گرفته‌ام تا کشتی پهلوانی را در جهان توسعه دهم، اما قرار نیست یک کشتی‌گیر شلوارک به پا کند و کشتی بگیرد و اسم آن را کشتی پهلوانی بگذاریم. کشتی پهلوانی باید از دل ورزش‌ زورخانه‌ای بیرون بیاید.

مهرعلیزاده با یادآوری این که مسئولان کره و ژاپن 70ـ60 سال پیش برای گسترش رشته‌های ویژه خود مثل تکواندو و جودو برنامه‌ریزی کردند، گفت: آن زمان کمتر کسی متوجه اقدام آنها می‌شد در حالی که نتیجه تمام آن اقدامات امروز مشخص شده است، طوری که در دنیا این رشته‌ها رشته المپیکی مشخص هستند و همین ارزشمند بودن کار چند دهه پیش ژاپنی‌ها را نشان می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها