مرد افغان که با حمله به صرافی، شاگرد مغازه را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، پس از 12 سال در زندان کابل شناسایی شد.
کد خبر: ۱۰۶۲۱۴۴
قتل در تهران، شناسایی قاتل در زندان کابل

به گزارش جام‌جم، بعدازظهر 9 اردیبهشت 84 مردی با پلیس تماس گرفت و از دستبرد مسلحانه به دفترکار یک صراف افغان در خیابان فداییان اسلام خبر داد. ماموران با حضوردر آنجا متوجه شدند که پسر 16 ساله‌ای که شاگرد صرافی بوده با گلوله به قتل رسیده و برادرزاده صراف هم با ضربه‌های چاقو زخمی شده است. جسد پسر نوجوان به پزشکی قانونی و مرد زخمی به بیمارستان منتقل شد.

تحقیقات پلیسی از شاهدان جنایت نشان داد عامل جنایت که مسلح بوده با سد راه راننده خودروی پاترولی، او را به گروگان گرفته و با سوار شدن به خودروی او همسایه‌ها را تهدیدکرده تا تعقیبش نکنند و بعد فرار کرده است.

در ادامه، ماموران باخبر شدند متهم فراری راننده گروگان را بعد از ساعاتی رها کرده است.

چند روز بعداز جنایت، ماموران به تحقیق از برادرزاده زخمی صراف پرداختند که وی قاتل فراری را مردی به نام محبوب، معرفی کرد.

مردجوان به افسر تحقیق گفت: من در صرافی عمویم کار می‌کردم. آن روز من و شاگرد وی در دفتر بودیم که محبوب وارد شد. او مشتری‌مان بود. گمان کردیم آن روز هم برای انتقال پول برای خانواده‌اش در افغانستان آمده است. اما این گونه نبود. او با نزدیک شدن به من، سلاحی را به سمتم گرفت و با تهدید از من خواست کلید گاوصندوق را به او بدهم که ندادم.

وی افزود: با من درگیر شد. ابتدا تیری به سمتم شلیک کرد که به دیوار خورد بعد به سمت شاگرد مغازه شلیک کرد و او را کشت. بعد چاقو از جیبش بیرون آورد و به من ضربه زد که زخمی شدم. برای نجات جان خودم مجبور شدم سه میلیون تومان پول مشتری را به او بدهم.

مرد جوان ادامه داد: بعداز آن کمد را جست‌وجو کرد و پول و چک به ارزش 17 میلیون تومان را برداشت و گریخت.

جست‌وجوها برای یافتن دزد مسلح ادامه داشت تا این‌که معلوم شد وی از کشور خارج شده و کسی از او خبری ندارد. این درحالی بود که با گذشت 12 سال از این جنایت معلوم شد این متهم از سوی پلیس کابل بازداشت شده و به زندان افتاده و در همان جا به اتهام قتل محاکمه و به 11 سال و 2 ماه زندان محکوم شده است. با مشخص شدن این ماجرا با دستور قاضی محسن مدیرروستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران، مکاتبه‌ای با پلیس بین‌الملل افغانستان انجام شد تا با توجه این‌که متهم در ایران مرتکب قتل شده برای ادامه تحقیقات و محاکمه تحویل مرجع قضایی ایران شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها