رئیس‌‌جمهور آرامش در اقتصاد، پیشرفت اقتصادی و حرکت در جهت عدالت اجتماعی را افتخار دولت یازدهم دانست و گفت: دولت دوازدهم راه خود را با کمک مردم و در چارچوب سیاست «آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت»ادامه می‌دهد و از توانمندی‌های اعضای کابینه یازدهم استفاده می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۲۰۳۵

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی که در آخرین جلسه هیات وزیران دولت یازدهم صحبت می‌کرد با بیان این که وظایف دولت یازدهم تا هفته آینده ادامه دارد و همه اعضای دولت به وظایف خودشان تا هفته دیگر عمل می‌کنند، گفت: بسیار خوشحالم که وزرای ما حتی آنهایی که به جای آنها وزیر جدید معرفی شده است، امروز در سفرها، افتتاح‌ها، سر زدن‌ها، امضای قراردادها و دیگر امور با همان نشاط روز اول کار می‌کنند و این نشان می‌دهد که آنها از ابتدا این مسئولیت را برای رضای خدا و به‌خاطر رفاه حال مردم عزیز و بزرگوارمان به عهده گرفتند و حتما در دولت دوازدهم از توانمندی‌ها و خدمات آنان در دیگر بخش‌ها بهره‌برداری و استفاده خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به شرایط کشور در روزهای ابتدایی شروع به کار دولت یازدهم، تصریح کرد: بدهکاری‌های عظیم دولت و تحریم‌های خطرناکی که هر روز بیشتر و بیشتر می‌شد و اگر آن روند ادامه پیدا می‌کرد، امروز فروش نفت ما 200 هزار بشکه بود و شرایط تحریم بیشترین فشار را به مردم آورده بود.

رئیس جمهور با بیان این‌که کار بزرگی از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور به وقوع پیوسته است، ادامه داد: تلاش بسیار زیادی برای به ثمر رسیدن توافق هسته‌ای و برجام که البته وقت زیادی را از دولت گرفت، انجام شد و در نهایت امروز قرارداد و توافقی حاصل شده که هیچ‌کس در دنیا نیست بگوید ایران به‌واسطه برجام ضرر کرده است.

روحانی با اشاره به این‌که رئیس‌جمهور آمریکا، مخالفان و آنهایی هم که ضدجمهوری اسلامی ایران هستند، با عصبانیت این توافق را بدترین توافق تاریخ آمریکا می‌دانند و می‌گویند ایران سر بقیه کلاه گذاشته است که البته این حرف هم درست نیست، افزود: آنچه در برجام اهمیت داشته و دارد،موضوع تفاهم و برد ـ برد بوده و هرگز برد ـ باخت مطرح نبوده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: قطعاً برجام به نفع کشور، منطقه و کل جهان بوده و هست و هرکس بخواهد به برجام صدمه بزند به خودش و کشورش صدمه زده است. روحانی تصریح کرد: در دورانی همه دنیا علیه اقدامات ایران موضعگیری می‌کردند و آن را خلاف می‌دانستند، اما امروز اگر آمریکا بخواهد علیه برجام بایستد، همه دنیا رو به روی آمریکا می‌ایستند و این تفاوت امروز با چهار سال پیش است؛ چهار سال پیش بیشتر کشورهای جهان از اقدام علیه ایران حمایت می‌کردند و کف می‌زدند و ما تنها بودیم، اما امروز اگر بخواهند علیه ایران در موضوع برجام اقدامی کنند، همه با ما و علیه آن کسی هستند که بخواهد برجام را تضعیف کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها