هنرمندان از بیست‌وپنجمین رویداد «صد اثر، صد هنرمند» می‌گویند

کیارستمی به قیمت مناسب!

هنرمندان حاضر در رویداد «صد اثر صد هنرمند»، این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای دیده‌شدن هنرمندان جوان در کنار هنرمندان باسابقه عنوان کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۶۱

آن‌طور که ایران‌آرت نوشته، «صد اثر صد هنرمند»، قدیمی‌ترین نمایشگاه تجسمی در بخش خصوصی‌ است که از مرداد سال 1371 توسط لیلی گلستان بنیانگذاری شد؛ نمایشگاهی که در بیست‌وپنجمین دوره خود از سی‌ام تیرماه، آثار 257 هنرمند را در معرض دید عموم قرار داده است. در این نمایشگاه تا شنبه‌شب (21 مرداد) 86 اثر به قیمت 210 میلیون تومان به فروش رسیده است.

در این دوره در کنار اقبال بلند هنرمندان جوان و شهرستانی، آثار هنرمندان صاحب‌نام با قیمت‌های مناسب به دیوار بوده است، مانند آثاری از عباس کیارستمی، سیدمحمد احصایی، رضا مافی، پرویز کلانتری، ایران درودی، منوچهر معتبر و البته دو کاری که عنوان گران‌ترین آثار این دوره را از آن خود کرده‌اند: تابلوهای آیدین آغداشلو و فرامرز پیلارام که هر یک 90 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. مجسمه‌ها بخش جذاب صد اثر بیست و پنجم هستند که آثاری از هنرمندان سرشناس ایرانی همچون ژازه تباتبایی، محمدحسین عماد، رضا قره‌باغی و دیگران با قیمت‌های مناسب دو و نیم میلیون تا هشت میلیون تومان پیشنهاد شده‌اند.

لیلی گلستان، از استقبال مخاطبان و خریداران این دوره خبر داده است. مدیر گالری گلستان می‌گوید: «در همان شب اول، به اندازه تمام نمایشگاه سال گذشته فروختیم. من بشدت از نمایشگاه امسال راضی‌ام چون جوان‌ها خوب می‌فروشند و تقریبا 70 درصد کل فروش به آنها اختصاص دارد.»

جدای از لیلی گلستان که برگزارکننده این رویداد است، هنرمندان حاضر در این نمایشگاه نیز از برگزاری چنین رویدادی ابراز خرسندی می‌کنند.

آرمان یعقوب‌پور، هنرمندی که با چهار اثر نقاشی با موضوع طبیعت در این رویداد حضور دارد، معتقد است برگزاری نمایشگاه‌هایی چون «صد هنرمند صد اثر» می‌تواند فضا را متعادل و از حالت انحصاری خارج کند.

عبدی‌اسبقی هم با اشاره به حضور 23ساله خود در نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» گفت: معتقدم این رویداد با تداوم خود توانسته به رشد کمی و کیفی بسیار خوبی چه در جهت جذب مخاطب و چه در جهت رشد هنرمندان دست یابد.

سحر عباسی‌عبدلی، هنرمند نقاش که برای نخستین بار فرصت حضور در نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» را به دست آورده نیز به ایران‌آرت گفت: «صد اثر صد هنرمند» مشوقی جدی برای هنرمندان جوانی چون من است زیرا استقبال و فضای این گالری باعث ایجاد اعتماد به نفس می‌شود و برای هنرمندان جوان‌تر کمک‌کننده است.

شمس‌الدین غازی، هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز نیز که هشتمین دوره حضور خود را در «صد اثر صد هنرمند» تجربه می‌کند، گفت: حضور طیف گسترده آثار هنرمندان، از پیشکسوتان گرفته تا هنرمندان آماتور سبب شده که نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» از جذابیت بصری بالایی برخوردار باشد.

مرجان نعمتی هم که در این دوره حاضر شده معتقد است یکی از نکات قابل توجه این نمایشگاه اختصاص دیواری از گالری گلستان به هنرمندان شهرستانی است لذا این رویداد فرصت مناسبی هم برای هنرمندان شهرستانی فراهم کرده تا آثار خود را در فضایی اینچنینی عرضه کنند.

گفتنی است، بیست و پنجمین نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» که از 30 تیرماه آغاز به کار کرده تا 25 مرداد هر روز از ساعت 4 تا 8 عصر در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 دایر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها