به‌دنبال درگیری‌های روز شنبه در شهر «شارلوتزویل» در ایالت ویرجینیا و بازداشت ده‌ها نفر، جف سشنز، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، تحقیقات درباره خشونت‌های اخیر آغاز شده و با حمایت کامل وزارت دادگستری ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۴۱
ردپای ترامپ در درگیری‌های نژادپرستانه در آمریکا

به گفته منابع آمریکایی، عامل حمله شارلوتزویل به همراه دو نفر دیگر که اهل ویرجینیا نیستند اکنون در بازداشت پلیس قرار دارند و علاوه بر آنها سه مرد دیگر هم در ارتباط با این خشونت‌ها بازداشت شدند. جف سشنز، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، تحقیقات درباره خشونت‌های اخیر آغاز شده و با حمایت کامل وزارت دادگستری ادامه می‌یابد.

به گفته منابع آمریکایی، عامل حمله شارلوتزویل به همراه دو نفر دیگر که اهل ویرجینیا نیستند اکنون در بازداشت پلیس قرار دارند و علاوه بر آنها سه مرد دیگر هم در ارتباط با این خشونت‌ها بازداشت شدند.

دادستان آمریکا افزود خشونت و مرگ و میر ناشی از حمله خشونت‌آمیز در شارلوتزویل حمله به قانون و عدالت آمریکا بود. زمانی که چنین اقداماتی از تعصب و تنفر نژادی نشأت می‌گیرد، این خیانت به ارزش‌های اصلی ما بوده و قابل تحمل نیست.

به گزارش آسوشیتدپرس، روز شنبه صدها نفر از تجمع‌کنندگان و مخالفان آنها، در آستانه اجتماع موسوم به «اتحاد راست»، با پرتاب بطری‌های آب و استفاده از اسپری‌های شیمیایی با یکدیگر درگیر شدند و پلیس ضدشورش برای متفرق کردن آنها تلاش کرد.

براساس اعلام منابع خبری تاکنون سه نفر در این درگیری‌ها کشته و بیش از 20 نفر دیگر زخمی شدند. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اشاره به این حوادث از مردم خواسته اند وحدت خود را حفظ کنند.

سیاست‌های نژادپرستانه ترامپ؛ زمینه‌ساز خشونت های نژادی

دکتر دیاکو حسینی

کارشناس مسائل آمریکا

ایالت‌هایی مانند ویرجینیا که مهاجران بیشتری را جذب کرده‌اند، مستعد درگیری‌ها و رفتارهای بیگانه‌ستیزانه می‌باشند و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم با اعمال سیاست‌های نابخردانه و نژادپرستانه و نگارش توئیت‌های خود به برافروختن آتش راست افراطی دامن می‌زند. ریشه این حوادث خشونت بار را باید در رقابت‌ها و شعارهای انتخاباتی سال گذشته تحلیل کرد. زمانی که تمام مشکلات اقتصادی و از بین رفتن فرصت‌های شغلی و تضعیف هویت آمریکایی به گردن مهاجران انداخته می‌شود.

در شرایط کنونی هم این التهابات هم در الفاظ و هم در عمل خود را نشان می‌دهد. نکته دیگر این‌که در زمان فعلی آمریکا دچار بحران هویت است و در حقیقت در هویت خود سرگردان می‌باشد. همچنین مشکلات و افول قدرت اقتصادی در داخل و خارج از این کشور و وقوع حوادث تروریستی مانند 11 سپتامبر در ظهور این واکنش‌های تند نقش موثری ایفا می‌کند. تبعیض رفتاری با سیاهپوستان و مسلمانان هم از عوامل فزاینده در این رابطه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها