هر جمعه‌ای که می‌آید برای اغلب رویدادها شاید آخر هفته باشد اما برای هنرهای تجسمی، سرآغاز هفته است.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۹۲

در این روز، اغلب گالری‌ها به افتتاح نمایشگاه‌های جدید خود می‌پردازند و دیروز نیز با 15 افتتاحیه روبه‌رو بودیم. البته علاوه بر این 15 نمایشگاه نمایشگاه‌های دیگر نیز در این هفته به کار خود ادامه می‌دهند و تعدادی نیز از روزهای آینده کار خود را آغاز خواهند کرد. این نمایشگاه‌ها شامل عکس، نقاشی و آثار حجمی است.

یک تابستان سه در سه به روایت نقاشی و حجم

«تجربه مشترک»؛ این عنوان نمایشگاه مشترکی است از آثار مرتضی و رویا دهقان، که نقاشی و حجم‌های خود را به گالری آتشزاد ‌آوردند. این نمایشگاه از دیروز آغاز به کار کرده و تا 9 روز دیگر فرصت دارید تا خودتان را به خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، خیابان عباسپور (توانیر) شمالی، بعد از پل همت، پلاک 23 برسانید و به تماشای این آثار بپردازید.

اما گالری آران نیز از دیروز میزبان آثار هامد جابرها با عنوان «زوال، فصل دوم: کندَن» شده است؛ جابرها برای اهالی رسانه نامی آشناست چرا که سال‌ها تصویرسازی‌ها و آثار هنری او در مطبوعات مختلف منتشر شده است. این نمایشگاه تا 10 شهریور در گالری آران در خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی پلاک 12 برپا خواهد بود. نمایشگاه تازه‌ افتتاح‌شده گالری آرته نیز مربوط به نقاشی است؛ نقاشی‌های مهرآذین رضایی با عنوان «پرسونالایز» که تا 29 مرداد وقت دارید برای تماشای آن به ونک، خیابان ملاصدرا، بزرگراه کردستان جنوب، شیراز جنوبی، پایین‌تر از همت، بلوار علی خانی، 20 متری گلستان، 12 متری دوم، پلاک 3 بروید. از سوی دیگر، گالری اُ برگزارکننده دومین نمایشگاه «سه در سه» در تابستان 96 شده است. این نمایشگاه با ارائه آثاری از آذرخش عسگری، پگاه رجامند و مریم رضوی است و به مدت ده روز برپا خواهد بود.

آثار به‌نمایش‌درآمده در گالری دارگون، شاید از معدود نمایشگاه‌های موضوعی این هفته است چرا که نمایشگاه هنری‌ـ‌محیط زیستی انجمن هنرمندان نقاش البرز با عنوان «تالاب» را میزبانی می‌کند. این نمایشگاه تا 27 مرداد برگزار می‌شود. در این نمایشگاه 40 اثر از 34 هنرمند عضو انجمن هنرمندان نقاش البرز ارائه شده است.

اما مفصل‌ترین نمایشگاه این هفته را گالری سیحون بر پا کرده است؛ نمایشگاه فروش تابستانه گالری سیحون دیروز افتتاح شد با آثاری از منوچهر نیازی، علی ترقی‌جاه، بابک رشوند، آذر شیخ‌بهاءالدین‌زاده، افشین باقری، مهرداد فلاح، بهروز زیندشتی، مجید عسگری، سولماز توحیدلو، پانته‌آ بغدادی، نادر افشار، سپیده امام‌نژاد، افشین باقری، نعیمه رزاقی‌ساکت، محمدعباس‌زاده، علیرضا فانی، محمدهادی فدوی، الهام فاطمی، مهدی سحابی، جعفر روحبخش و منصور نصرت‌نظامی در گالری سیحون یک و نیز آثار پرویز کلانتری، رضا بانگیز، ایرج شافعی، سرکیس واسپور، عبدی اسبقی، وحید میرزامحمدی، وحید عزت‌پناه، آرش نظری، مریم کوهستانی، عارف رودباری، سیروس آقاخانی، محمد عباس‌زاده، عالمه باقریان، نیوشا نیوژپور، نعیمه کاظمی، فرناز اخلاقی، لی‌لی عامری، مریم رحیمی‌نمین، علیرضا پویا، مجید صابری‌نژاد، مهدی دشتی، سارا اشرفی، نازنین بخشنده، الهام فاطمی، مامک حجازی، محمدرضا صیاد‌دریابخش، میلاد زینلی، پگاه صبحی، زیبا پشنگ، مهرزاد لعلی، المیرا سلامت و حامد رشتیان در گالری سیحون 2 برپاست. نمایشگاه گالری سیحون در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 تا 30 مرداد ماه و نمایشگاه گالری سیحون 2 در خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، خیابان سینایی، پلاک24 تا 15 شهریور ماه دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از این دو نمایشگاه دیدن کنند.

سه گالری دیگری که از دیروز میزبان نمایشگاه‌‌های نقاشی شده‌اند، شیرین و طراحان آزاد و فردا هستند. گالری شیرین «نقش راوی 2» را برگزار کرده که عنوان نمایشگاه نقاشی‌های فربد مرشدزاده است و تا یکم شهریور برقرار است. گالری طراحان آزاد، نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های نرگس موسوی را برپا کرده با عنوان «وقتی سپیده زد» که البته این نمایشگاه تنها تا 25 مرداد میزبان علاقه‌مندان هنر است و سر آخر، گالری فردا با آثار کمتر‌دیده‌شده فرامرز پیلارام با عنوان «از طراحی تا نقاشی» کار این هفته خود را آغاز کرده است. این نمایشگاه نیز کوتاه‌مدت است و تنها تا
26 مردادماه برپا خواهد بود.

هفته خلوت عکاس‌ها

این هفته، هفته خلوت عکاس‌هاست؛ البته برای آنها که نمایشگاهی از آثار خود برگزار می‌کنند. دیروز تنها دو نمایشگاه عکس آغاز به کار کرده است. گالری برسام میزبان عکس‌های فرشید ذوالفقاری فرد با عنوان «بخند عراق» شده و البته فقط شش روز برپاست و از سوی دیگر گالری مهرآوا نیز نمایشگاه عکس‌های میلاد کارآموز را با عنوان «سرای آیینه‌ها» برگزار کرده است. این نمایشگاه تا 30 مرداد در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره 38 برپا خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها