دبیر کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

سنگ تمام قرارگاه ثارالله و نیروی انتظامی در تامین امنیت مراسم تحلیف

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مراسم تحلیف رییس دولت دوازدهم را یک فرصت استثنایی برای کشور برشمرد و گفت: در حاشیه این مراسم ده‌ها مقام بلند پایه چند کشور جهان در فاصله کوتاهی با دولتمردان ما به تبادل نظر پرداختند و پیام جمهوری اسلامی ایران را به شایسته‌ترین نحو به گوش دوستان و دشمنان نظام رساندند. از طرفی نیروهای نظامی و انتظامی ما در تامین امینت این مراسم سنگ تمام گذاشتند.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۹۷
سنگ تمام قرارگاه ثارالله و نیروی انتظامی در تامین امنیت مراسم تحلیف

محمد جواد جمالی در گفت‌و گو با جام جم آنلاین مراسم سوگند رییس جمهوری کشورمان را اشاعه یک موضوع ملی در سطح بین‌المللی خواند و افزود: حضور بیش از صد هیات سیاسی در سطوح مختلف در یک روز در مجلس شورای اسلامی، یک موفقیت بزرگ در دیپلماسی کشور محسوب شده و نشان از نقش والای جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان دارد.

وی با اشاره به سفر منطقه‌ای ترامپ به عربستان و تلاش وی برای در انزوا قرار دادن ایران تصریح کرد: رییس جمهوری آمریکا بدنبال اجماع سازی علیه ایران است اما برگزاری مراسم تحلیف دوازدهمین رییس جمهوری ایران با حضور نمایندگان کشورهای مختلف حامل این پیام بود که آمریکا در این راه با شکست حتمی مواجه خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ و سخنان روحانی در خلال مراسم تحلیف هر دو نوید وحدت و همدلی آحاد مسئولین را به همراه داشت، خاطر نشان کرد: در فضایی که دشمنان کشور عملا نقض برجام می‌کنند، مقامات ما در حضور نمایندگان دیگر کشورها ضمن پایبندی بر مواضع خود با دشمن اتمام حجت کردند که با کسی شوخی ندارد و در مقابل هر تهدیدی مقابله خواهند کرد.

اما جمالی با تقدیر از یگان‌های نظامی امنیتی قرارگاه ثارالله سپاه و نیروی انتظامی گفت: تامین امنیت مراسم تحلیف از دیگر نکات مثبت روز گذشته بشمار آورد و گفت: ده‌ها تن از روسا و سفرای خارجی در عین آرامش و امنیت کامل به کشور ما سفر کردند و این خود پیام اقتدار امنیتی جمهوری اسلامی ایران برای دنیا را به همراه دارد.

وی در خصوص حواشی بوجود آمده در پایان مراسم سوگند روحانی اظهار داشت: دیروز 240 نماینده در مجلس حضور داشتند، یک نفر در این میان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عکس سلفی گرفت و چند نفر هم توسط یکی از معاونین وزارت خارچه عکس یادگاری گرفتند. واضح است این اقدام دون از شان یک نماینده مجلس بود اما نباید این موضوع را به دیگر نمایندگان تعمیم داد، بعلاوه اینکه نماینده مذکور در پی اقدام خود رسما عذرخواهی کرد.

جمالی خاطر نشان کرد: بهتر است بیشتر به نکات مثبت مراسم تحلیف توجه شود و با برجسته سازی حاشیه بوجود آمده خوراک رسانه‌ای برای بیگانگان مهیا نکنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها