ابتدا باید موارد ایمنی را رعایت کرد تا آسیبی به بازیکنان و محیط زیست نرسد بعد از مشخص کردن محدوده ی زمین بازی، در یک طرف آن، چاله کوچکی که تقریباً به اندازه ی قطر توپ تنیس است می کَنَند که اینچاله،خانه توپ سیاه به حساب می آید.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۷۳

در اطراف این چاله، به تعداد بازیکنها، چاله هایی با همان کیفیت ایجاد می شوند که هر کدام به یکی اختصاص دارد و خود در کنارشان می ایستند.

یکی به قید قرعه، از فاصله ی 5/1 متری به طور نشسته، توپ را روی زمین گذاشته و به سوی چاله ها می غلتاند که ممکن است به هیچکدام از آنها نیفتد: باز حق غلتاندن توپ را دارد ، به چاله ی یکی دیگر از بازیکنان بیفتد: در آن صورت بایستی صاحب چاله را روی کولش بگیرد و این بار با دقت و تمرکز حواس بیشتری توپ را بغلتاند و اگر توپ در چاله توپ سیاه قرار گرفت؛ به هدف برنده شدن به طرف (توپ) دویده، آن را برمی دارد و به طرف سایر بازیکنان پرتاب کند تا یکی از آنها را بزند وکسی که توپ به او اصابت کرده از نقطه ی برخورد تا کنار چاله ها باید ضارب توپ را روی کول بگیرد و بعد از رسیدن به چاله ها روی خط شروع بازی بایستد و توپ را بغلتاند. این بازی محدودیت زمانی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها