لوازم دورریختنی و به اصطلاح پلاستیکی و بازیافتی مانند لیوان یکبار مصرف و ظروف ماست، پنیر و‌ شیر امروزه در هر خانه‌ای سهم عمده‌ای در تولید زباله دارد، تا حالا فکر کرده‌اید که همین ظروف به ظاهر به درد نخور و یکبار مصرف می‌تواند زمینه‌ای برای سرگرمی کودک شما باشد که به رشد ذهنی و بالا بردن قدرت خلاقیت و تخیل او هم بینجامد.
کد خبر: ۱۰۵۸۹۹۸

امروز می‌خواهیم یک کاردستی ساده را به شما معرفی کنیم، اگر ظرف پلاستیکی کوچکی مانند ظرف ماست مصرف شده یا لیوان یک‌بار مصرف در خانه دارید آن را دور نیندازید و همراه با چند عدد نی و مقداری مقوا و وسایل رنگ‌آمیزی می‌توانید یک جوجه بامزه و خوشگل درست کنید.

ابتدا با قیچی مقواها را مانند شکل شبیه دست و پای جوجه‌تان برش دهید، برای برش دادن فرزندتان را محدود نکنید، بگذارید با آنچه در ذهنش هست همان‌گونه دست و پا را بسازد.

دو عدد نی ترجیحا قرمز رنگ را با چسب به داخل ظرف پلاستیکی متصل کنید و مقوای برش خورده را به انتهای نی بچسبانید تا پاها به‌طور کامل شکل بگیرد و حالا نوبت به دست‌هاست که آن را به کناره‌های ظرف بچسبانید. سپس نوبت به چشم‌هاست که با برش‌های دایره‌ای کوچک روی مقوا یا پارچه سیاه آماده‌اش کنید و به جلوی ظرف بچسبانید، برای این که جوجه تان زیباتر شود، می‌توانید با وسایل رنگ‌آمیزی و چسب کاغذی دست‌ها و پاها را رنگ کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها