یک عکس، یک متن

رونمایی از قرآن سنگی

همزمان با میلاد ثامن الحجج(ع)، از دومین قرآن سنگی جهان با حضور خدام بارگاه منور رضوی در تبریز رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۵۸۷۷۴

این قرآن به دست داوود زمانی، خادم امام رضا(ع) که ساکن تبریز است در مدت 12 سال روی 978 قطعه سنگ یک تا دو سانتی با ابزار دستی حکاکی شده است. اولین قرآن سنگی جهان نیز توسط وی به موزه آستان قدس رضوی اهدا شده و این قرآن هم به موزه علوی در نجف اشرف منتقل خواهد شد.

گوشی 23 میلیونی

یکی از سایت‌های فروش اینترنتی ایرانی در اقدامی عجیب یک گوشی موبایل با قیمت عجیب 23 میلیون تومانی عرضه کرده است. این گوشی با نام تونینو لامبورگینی عرضه شده است.

طولانی‌ترین پل معلق دنیا

طولانی‌ترین پل معلق جهان در سوییس افتتاح شد، پلی که ساخت آن فقط ده هفته طول کشید. به گزارش ایلنا، این پل باریک و طولانی در میان دره Grabengufer در نزدیکی شهر زرمات قرار گرفته است که طول آن 493 متر و ارتفاع آن 84 متر است. این پل بسیار باریک است و فقط یک نفر می‌تواند
از آن بگذرد. بنابراین کسی نمی‌تواند در میان مسیر پشیمان شده و به عقب برگردد !

با این‌که سوئیسی‌ها، این پل را طولانی‌ترین پل معلق جهان می‌دانند اما این پل هنوز در گینس ثبت نشده است و در حال حاضر رکورد طولانی‌ترین پل معلق جهان در گینس دست ژاپن و پل معلق Kononoe Yume است.

بانک مغز

در منطقه برانکس نیویورک بانکی برای نگهداری و انجام آزمایش‌های علمی روی مغز انسان وجود دارد که افراد می‌توانند به صورت داوطلبانه مغز خود را پس از مرگ به این مرکز اهدا کنند. به گزارش خبرآنلاین، مغزهای اهدا شده در شیشه و مایعی مخصوص نگهداری می‌شود.

آمریکا هم فرهاد کوه‌کن دارد

یک مرد نیکاراگوئه‌ای بیش از 40 سال است که در کوه زندگی می‌کند و عمرش را برای طراحی صخره‌های عظیم صرف کرده است. به گزارش مهر، آلبرتو گوتیرز حالا دیگر چهل سالی می‌شود که تنها در کوهستان زندگی می‌کند. او وقتی 9ساله بوده، رویای بزرگ‌ترین اثر هنری ساخته شده از سنگ را در سر می‌پروراند و همین تصویر ذهنی باعث می‌شود تصمیم بگیرد زندگی در خانه و روستا را رها کند و به طبیعت پناه ببرد.

این‌طور که مادرش گفته متولد اکتبر سال 1944 است، اما هیچ مدرکی از تولد او وجود ندارد، از سنین پایین به گشت و گذار در جنگل و طبیعت علاقه‌مند بوده و در 33 سالگی تصمیمش را می‌گیرد و به جنگل می‌رود و زندگی تازه‌ای را آغاز می‌کند. او صخره بزرگی را هم برای ساختن اثر هنری‌اش انتخاب می‌کند. حالا به او لقب «مرد سنگی» را داده‌اند و به نمادی از نیکاراگوئه بدل شده است.

زندگی پناهجویان در زندان

در پی کاهش جرم و جنایت در هلند و کم شدن تعداد زندانیان نسبت به زندان‌های موجود، برخی از زندان‌ها به پناهگاهی برای پناهجویان کشورهای مختلف ازجمله سوریه، افغانستان، اتیوپی و چند کشور آفریقایی تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها