معاون وزیر ارتباطات از اعلام شرایط رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ‌ اسپات در دانشگاه‌ها با نظر دادستان کل کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۵۲
شرایط رفع فیلتر یوتیوب در دانشگاه‌ ها اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه مراسم افتتاح کارپوشه ایرانیان در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیگیری‌ برای رفع فیلتر دو سرویس اینترنتی برای کاربران دانشگاهی گفت: امروز پس از پیگیری‌های انجام‌ شده در خصوص رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ‌ اسپات در دانشگاه‌ها، با نظر مساعد دادستان کل کشور، شرایط رفع فیلتر این سرویس‌ها در دانشگاه‌های کشور طی نامه‌ای به ما اعلام شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم برای پیاده‌سازی شرایط اعلامی تسریع شود، همچنین از حجت‌الاسلام منتظری بابت پاسخ مثبت به این درخواست تشکر می کنم.

ماه گذشته بود که آذری جهرمی از رایزنی با دادستانی کل کشور برای رفع فیلتر دو سرویس بلاگ‌ اسپات و یوتیوب در جهت درخواست‌های مجموعه دانشگاهی سخن گفته و زمان آن را به تصمیم کارگروه فیلترینگ موکول کرده بود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین درباره شرایط رفع فیلتر این سرویس‌ها اظهار کرد: موضع دادستانی این است که اگر ما به عنوان مجری بتوانیم نظام کنترل خطوط قرمز را اجرا کنیم و در کنار هم قرار دهیم، مخالفتی با این مسئله نخواهند داشت. با توجه به اینکه برخی از این سایت‌ها به صورت رمزی هستند و قابلیت فیلترینگ هوشمند ندارند، این کار شاید در قالب مذاکره با سرویس‌دهنده یا استفاده از راهکارهای دیگری انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها