معاون رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پیشین عراق در دیدار با هیات رسانه‌ای جمهوری اسلامی، تصریح کرد: تروریسم تکفیری به ویژه داعش با حمایت غرب و آمریکا و البته حمایت برخی در داخل به وجود آمد و برای از هم پاشیدن عراق در موصل بیتوته کرد، اما بحمدالله این اتفاق نیفتاد.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۲۵

به گزارش ایسنا، نوری‌المالکی در این رابطه گفت: اگر چه این بحران هنوز تمام نشده است، ولی با وحدت ارتش، حشد شعبی و مردم همان‌گونه که تاکنون پیروز بودیم از این به بعد هم پیروز خواهیم شد.

وی درخصوص نقش حشد شعبی (داوطلبان بسیج مردمی) در پیروزی‌های عراق افزود: در این مورد باید بگویم که حشد شعبی نه‌تنها از حکومت عراق که از حیثیت و هستی مردم دفاع کرد. حشد شعبی بیشترین فعالیت را در استان‌های غربی که سنی هستند انجام داد و لذا نمی‌توان نفس وجود آن را به دفاع از یک مذهب متهم کرد.

نوری المالکی با اشاره به حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق اضافه کرد: مشکل ما با آمریکا این است که می‌گوییم از ما چه می‌خواهید و آنها می‌گویند می‌خواهیم نیروهای ثابت در عراق داشته باشیم. در صورتی که اساسا روحیه و مزاج عراقی‌ها و حتی سوری‌ها این امر را نمی‌پذیرد، چون اینجا کشور مراجع و مجاهدین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها