سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد متهم به قتل پرونده بنیتا با فیش حقوقی آزاد نشده و سابقه سرقت وی 130 فقره نبوده است.
کد خبر: ۱۰۵۷۱۳۲

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای دیروز در جمع خبرنگاران درباره پرونده بنیتای هشت ماهه گفت: مسائل و حواشی که درباره دو متهم مطرح می‌کنند صحت ندارد، ازجمله این‌که گفته شده یکی از این متهمان 130 فقره سابقه سرقت دارد و با کفالت آزاد و در نتیجه این جرم را مرتکب شده که این موضوع صحت ندارد. همچنین گفته شده با یک فیش حقوقی آزاد شده که این موارد کاملا خلاف است و صحت ندارد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: من در این‌باره از دادستان تهران درخواست کردم موضوع را بررسی و گزارش بدهند که رئیس کل دادگستری اعلام کرد 130 فقره صحت ندارد، بلکه متهم به قتل یک پرونده داشته و به اتهام سرقت دستگیر شده که در این پرونده 12فقره مربوط به سرقت از داخل خودرو بوده است.

وی ادامه داد: این متهم 14 ماه بازداشت شده که بیش از این زمان بازپرس و دادسرا نمی‌تواند متهم را نگه دارد و بعد از 14 ماه با قرار وثیقه 160 میلیون تومانی آزاد شده است و این فرد به اتهام هرکدام از این 12 فقره سرقت محکومیت پیدا کرده و به 55 ماه حبس و رد مال محکوم شده است، اما طبق قانون آیین دادرسی اگر کسی در یک پرونده محکومیت مختلف داشته باشد، اشد آن مجازات اجرا می‌شود که درواقع سه سال از این 55 ماه طبق قانون قابل اجرا بوده است. محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: نفر دوم این پرونده نیز که او را با چهار گرم شیشه دستگیر کرده بودند تا زمانی که محکومیتش پایان نیافته از زندان آزاد نشده است که در واقع در دادگاه به دو سال حبس، جزای نقدی و 50 ضربه شلاق محکوم شده که پس از طی محکومیت در اردیبهشت سال 95 دوران محکومیت وی به پایان رسیده است.

وی گفت: براساس این گزارش این ادعاهایی که درباره حواشی پرونده مطرح می‌شود صحت ندارد. متهمان دیروز به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شدند و مورد تحقیقات قرار گرفتند./ خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها