معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت عمومی محصول برنج در همه شهرستان‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۶۶۵۰

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با ایرنا عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد مزارع شالیزاری گیلان در مرحله ظهور خوشه تا رسیدگی قرار دارند.

وی یادآور شد: 3000 دستگاه کمباین دروگر و بیش از 800 دستگاه ماشین بسته‌بندی کاه و کلش برای خدمت رسانی به شالیکاران استان آماده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: خوشبختانه با اقبال عمومی مصرف‌کنندگان کشور به برنج ارگانیگ و با کیفیت داخلی طی چند سال اخیر، همه تولیدات سالانه به بازار مصرف عرضه می‌شود و بر خلاف سالیان گذشته، هیچ برنجی در انبارهای کشاورزان و کارخانه‌داران باقی نمی‌ماند. جهانساز گفت: در سال‌های گذشته به دلیل تبلیغات واهی و گسترده، بیشتر بازار برنج کشور در تصرف انواع برنج خارجی بود که ارزان‌تر از تولید داخلی نیز عرضه می‌شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر به کمک رسانه‌های گروهی، سطح اطلاعات مردم ارتقا یافته و آنان مصرف برنج ارگانیک با کیفیت داخلی را نسبت به برنج خارجی حتی با قیمت گران‌تر، ترجیح می‌دهند.

به گفته جهانساز، در حال حاضر انواع برنج خارجی از کیلویی 3000 تا 7000 تومان و انواع برنج داخلی نیز از کیلویی 9000 تا 13 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و در واقع مصرف‌کننده قیمت کیفیت برنج را پرداخت می‌کند و دستش برای انتخاب باز است.

وی گفت: کشاورزان شالیکار نیز از این وضعیت بازار خرسندند، زیرا اطمینان یافته‌اند که برنج داخلی مشتریان خود را دارد و دیگر محصول آنها معطل نمی‌ماند و در بازار رقابت نیز برنج محلی باکیفیت برای همیشه بازی را برده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: گرچه هیچ نیازی به واردات برنج وجود ندارد و بازار کاملا در حالت تعادل است، اما بعید به نظر می‌رسد حتی با ورود برنج‌های خارجی جدید به بازار، این تعادل به هم بخورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها