هفته نخست لیگ برتر فصل هفدهم روز گذشته به پایان رسید.
کد خبر: ۱۰۵۶۴۱۸
اولین های هفته نخست لیگ برتر / نخستین گل، گل به خودی بود،سریع ترین گل در دقیقه 3

به گزارش جام جم آنلاین ، ابتدا نگاهی به نتایج این هفته از رقابت های لیگ برتر می اندازیم:

نتایج هفته اول رقابت‌ها به شرح زیر است:

استقلال خوزستان یک - تراکتورسازی صفر

پرسپولیس 2 - فولاد صفر

سیاه جامگان یک - ذوب‌آهن یک

نفت 2 - سپیدرود یک

استقلال صفر - نفت آبادان یک

پیکان یک - پدیده یک

سپاهان یک - سایپا یک

پارس جنوبی 4 - گسترش فولاد یک

نخستین گل لیگ هفدهم

نخستین گلی که در رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران به ثمر رسید خیلی عجیب بود چرا که گل به خودی محسوب می شد.

در نخستین بازی از لیگ هفدهم تیم‌های سیاه جامگان و ذوب آهن در ورزشگاه ثامن الائمه (عج) مشهد به مصاف هم رفتند.

در دقیقه 19 این دیدار محمد نژاد مهدی به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد تا سیاه جامگان با یک گل پیش بیفتد.

نخستین پیروزی پر گل فصل

تیم پارس جنوبی در هفته نخست لیگ برتر به عنوان یک تیم تازه صعود کرده کاری کرد کارستان با چهار گل میزبان خود یعنی گسترش فولاد تبریز را در همه کوبید تا نخستین پیروزی پر گل این فصل به نام پارسی ها ثبت شود.

نخستین دو گله لیگ برتر

برای یافتن نخستین های لیگ برتر باز هم باید به دیدار پارس جنوبی و گسترش فولاد تبریز رجوع کنیم، دیداری پر گل و البته دیدنی. در این دیدار آلویس نانگ بازیکن تیم پارس جنوبی دو گل از چهار گل تیمش را به ثمر رساند تا نخستین دو گله فصل هفدهم باشد.

نخستین خارجی برنده

برانکو ایوانکوویچ نخستین مربی خارجی لیگ هفدهم است که با تیمش به پیروزی دست می یابد. سرمربی کروات سرخ ها در هفته نخست تیمش را در پیروزی دو بر صفر مقابل فولاد هدایت کرد.

نخستین گل سریع و گل دیرهنگام لیگ

سریع ترین گلی که در هفته نخست این رقابت ها به ثمر رسید، گلی بود که امین قاسمی فر مهاجم تیم فوتبال پدیده خراسان در دقیقه سوم بازی مقابل پیکان به این تیم زد. دیرهنگام ترین گل به ثمر رسیده در هفته نخست نیز دو گلی بود که میثم دورقی بازیکن تیم استقلال خوزستان در دقیقه ۹۰ وارد دروازه تراکتورسازی کرد و همچنین گلی که حسین بادامکی بازیکن تیم سیاه جامگان در دقیقه ۹۰ وارد دروازه تیم فوتبال ذوب آهن کرد.

نخستین صدرنشین لیگ

پارس جنوبی جم تیمی است که هیچکس انتظار حضورش در صدر جدول را نداشت. این تیم با برتری پر گل چهار بر یک مقابل گسترش فولاد به صدر جدول رسید.

نخستین اخراجی

علی علیپور، مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس با دریافت دو کارت زرد در دیدار این تیم مقابلفولاد خوزستان در دقیقه 70 از سوی محمد حسین زاهدی‌فر، داور این دیدار اخراج شد تا نخستین اخراجی لیگ هفدهم لقب بگیرد.

نخستین کارت زرد

در نخستین بازی این فصل از رقابت های لیگ برتر میان دوتیم سیاه جامگان و ذوب آهن ، محمدناصری دروازه بان سیاه جامگان در این دیدار به خاطر اعتراض به تصمیم داورمسابقه اولین کارت زرد را گرفت و نامش را در تاریخ لیگ برتر ثبت کرد.

نخستین گلرهایی که کلین شیت کردند

وحید شیخ ویسی گلر استقلال خوزستان و علیرضا بیرانوند گلر پرسپولیس نخستین دروازه بانانی در لیگ برتر بودند که موفق به ثبت کلین شیت شدند. تیم وحید یک بر صفر تراکتورسازی را شکست داد و تیم علیرضا دو بر صفر فولاد خوزستان را.

نخستین پنالتی گیر فصل

فرناندو دخسوس، دروازه‌بان برزیلی گسترش فولاد در اولین دیدار تیمش مقابل پارس جنوبی به میدان رفت.

در دقیقه 15 این دیدار داور یک پنالتی به سود گسترشی‌ها اعلام می‌کند که آلویس نانگ پشت توپ می‌ایستد تا آن را وارد دروازه کند ولی دخسوس با واکنش خوب و تشخیص به موقع دروازه تیمش را نجات می‌دهد تا نخستین پنالتی گیر فصل باشد.

نخستین تعویض لیگ

ذوب آهنی ها با تعویض زودهنگام خود در دیدار برابر سیاه جامگان اولین تعویض لیگ هفدهم را به نام خود زدند، در دقیقه هفدهم دیدار این دو تیم با تصمیم قلعه نویی قاسم حدادی فر از بازی بیرون آمد تا علی حمام جایگزین وی شود.

اولین پنالتی
اولین پنالتی در لیگ هفدهم در دیدار تیم های نفت تهران و سپیدرود رشت توسط داور مسابقه به سود شاگردان حمید درخشان اعلام شد. احمد آهی مدافع سپیدرود با خطا روی بازیکن نفت این پنالتی را به تیم حریف هدیه داد تا محمد نصرتی با به ثمر رساندن این ضربه پنالتی، اولین پنالتی زن لیگ هفدهم باشد که ضربه خود را به گل تبدیل کرده و همچنین باعث پیروزی تیمش در این دیدار شود.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها