همزمان با اردوی تیم ملی بسکتبال بانوان ایران در تالار بسکتبال آزادی این روزها مسابقه‌های مختلفی در سطح بسکتبالیست‌های بانوان آسیا و جهان در حال برگزاری است. در بنگلور هند، تیم‌های بانوان آسیا و اقیانوسیه بازی می‌کنند و در ایتالیا بازی‌های دختران زیر 19 سال دنیا در جریان است.
کد خبر: ۱۰۵۵۶۹۷

فائزه شهریاری از بازیکنان تیم بسکتبال کوشاسپهر سبلان که با این تیم در لیگ برتر بسکتبال بانوان قهرمان شده است، با پیگیری این بازی‌ها معتقداست مسائل انگیزشی وجه تمایز این دوره از رقابت‌هاست. او می‌گوید: انگیزه بازیکنان آسیایی برای رقابت با تیم‌های استرالیا و نیوزیلند بسیار مورد توجه است و تاکنون آسیایی‌ها نمایش قابل قبولی داشتند. تیم چین یکی از تیم‌های قدرتمند این بازی‌هاست و ستاره‌های استرالیایی نیز مهارت‌های بالای خود را نشان می‌دهند.

شهریاری با اشاره به رقابت‌های دسته دوم بانوان آسیا هم می‌گوید: این رقابت‌ها باید مورد مطالعه مسئولان فدراسیون و مربیان تیم ملی بانوان قرار بگیرد، زیرا در صورت ورود تیم بانوان ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا باید از این نقطه شروع کنیم؛‌ جایی که تیم لبنان با چند تیم آسیایی میانه قرار دارند و باید در آینده رقابت‌های این تیم‌ها را زیرنظر داشته باشیم تا طی یک برنامه بلندمدت به سطح یک بسکتبال بانوان آسیا برسیم.

شهریاری این را هم اضافه می‌کند: با توجه به تشکیل اردوهای تیم ملی بانوان کادرفنی تیم ملی در پی شناخت ظرفیت‌های موجود است و همین موضوع سبب می‌شود، این روزها کمتر به فعالیت‌های بین‌المللی این ورزش توجه شود. او ادامه می‌دهد: بعد از مرحله شناخت از بازیکنان بلافاصله باید در مرحله برگزاری رقابت‌های تدارکاتی وارد شد که برای بسکتبال بانوان با دورافتادگی شدید از رقابت‌های بین‌المللی یک ضرورت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها