فخری از نتایج شمشیربازان در آلمان راضی است

پنجمی به ارزش طلا

پنجمی شمشیربازی ایران در رقابت‌های جهانی، حکم طلا دارد ؛ این گفته سرمربی تیم است. پیمان فخری، که رقابت‌های جهانی را بالاترین سطح رقابت‌های شمشیربازی در جهان می‌داند، می‌گوید این پیکارها برای همه کشورها اهمیت دارد.
کد خبر: ۱۰۵۵۳۴۲

تیم ملی سابر ایران در آخرین دیدار خود از مسابقات جهانی شمشیر بازی با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد فتوحی و محمد رهبری با هدایت پیمان فخری به مصاف حریف قدرتمند خود رومانی رفت و در یک بازی تماشایی و زیبا این تیم را با نتیجه 45 بر 43 شکست داد و عنوان پنجمی جهان را تصاحب کرد. پیش از این تیم ایران بر عربستان، انگلیس و فرانسه غلبه کرده بود و مقابل مجارستان نتیجه را واگذار کرد.

پیمان فخری با این نتایج تیمش می‌گوید: ما برای حضور در این مسابقات تدارک خوبی دیده بودیم و تمرینات مناسبی هم پشت سر گذاشتیم. احساس می‌کنم به نسبت تمامی تیم‌ها در بخش انفرادی عالی بودیم. علی پاکدامن هم در بخش تیمی و هم انفرادی یک فوق ستاره بود و مسابقات رویایی را پشت سر گذاشت.

سرمربی تیم ملی درباره ارزش طلایی رتبه پنجم می‌گوید: تیم روسیه که سال گذشته قهرمان جهان شده بود و تیم آلمان که دوسال پیش نایب قهرمان جهان بود در این مسابقات هشتم و نهم شدند، اما ما در جایگاه پنجم قرار گرفتیم.

فخری درخصوص افت مجتبی عابدینی در رقابت‌های لایپزیک آلمان می‌گوید: مجتبی عابدینی فشار زیادی را تحمل می‌کند. او در عملکردش کم نگذاشته زیرا بسختی تمرین کرده و زحمت زیادی هم کشیده است. احساس می‌کنم بار سنگینی بر دوش او قرار دارد. امیدوارم خیلی زود مثل گذشته در شمشیربازی ایران بدرخشد. یکی از نکات مهم تیم ایران این است که در هر مسابقه یکی از ملی‌پوشان خوب ظاهر می‌شود. برای مثال محمد رهبری در قهرمانی آسیا و پاکدامن نیز در قهرمانی جهان درخشیدند. یک روز هم عابدینی در مسابقات فوق‌العاده ظاهر می‌شود. تیم سابر ایران آن قدر شرایط خوب و رویایی دارد که باید آن را حفظ کنیم.

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران پس از درخشش در رقابت‌های قهرمانی جهان با یک پله صعود در رنکینگ فدراسیون جهانی در جایگاه چهارم قرار گرفت. ایران پس از کره جنوبی، ایتالیا و مجارستان با 272 امتیاز در جایگاه چهارم است. روسیه، آمریکا، رومانی، فرانسه و آلمان پایین تر از تیم ایران قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها