در مسابقات وزنه‌برداری جانبازان و معلولین قهرمانی کشور اتفاق افتاد

خط‌و‌نشان سیامند برای دومین طلای جهانی

وزنه 285 کیلوگرمی سیامند رحمان، آخرین و سنگین‌ترین وزنه‌ای بود که در بیست و چهارمین دوره مسابقات وزنه‌برداری جانبازان و معلولین قهرمانی کشور مهار شد. این رقابت‌ها که حکم انتخابی تیم ملی را داشت، پس از سه روز رقابت 109 ورزشکار از 18 استان کشور، روز گذشته با معرفی نفرات برتر اوزان 107 و 107+ کیلوگرم به پایان رسید.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۳۰

در دسته 107 کیلوگرم، رقابت سه وزنه‌بردار ملی‌پوش حال و هوای خاصی به سالن داده بود. سامان رضی، علی صادق‌زاده و علی‌اکبر غریب‌شی مدعیان اصلی پوشیدن دوبنده تیم ملی در این وزن بودند که در پایان سامان رضی با مهار وزنه 234 کیلوگرم در صدر ایستاد. وزنه‌ای که رضی پرس کرد معادل رکورد دنیا بود و به همین خاطر هم سالن با مهار این وزنه به وجد آمد. در این دسته علی صادق‌زاده، دارنده سه مدال برنز پارالمپیک با رکورد 228 کیلوگرم دوم شد و علی‌اکبر غریب‌شی، قهرمان جوانان جهان که 227کیلوگرم وزنه زد، در جایگاه سوم ایستاد.

پس از آن نوبت به قدرت‌نمایی سیامند رحمان رسید. رکورددار دسته فوق‌سنگین دنیا که با مهار وزنه 310 کیلوگرم و رکوردشکنی در پارالمپیک 2016 ریو، تحسین جهانیان را برانگیخت و برای دومین دوره متوالی قهرمان پارالمپیک شد، در آستانه رقابت‌های جهانی مکزیک کار خود را با مهار وزنه 265 کیلوگرم آغاز کرد. نزدیک‌ترین رقیب سیامند، منصور پورمیرزایی، رکورددار سابق جهان بود که در پایان حرکت سوم خود 245 کیلوگرم را مهار کرد. با این حال سیامند در سه انتخاب خود سراغ وزنه‌های 260، 275 و 285 کیلوگرم رفت و هر سه بار با موفقیت این وزنه‌ها را پرس کرد. سیامند که از آمادگی بالایی برخوردار بود، بدون کوچک‌ترین مشکل وزنه‌ای به سنگینی 285 کیلوگرم را جابه‌جا کرد تا از الان برای کسب دومین عنوان قهرمانی خود اعلام آمادگی کند.

فرزین تنها رکوردشکن

در جریان بیست و چهارمین دوره مسابقات وزنه‌برداری جانبازان و معلولان قهرمانی کشور که با حضور ناظر مالزیایی کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) برگزار شد، رکوردهای خوبی به ثبت رسید اما بهترین آنها مربوط به دسته 88 کیلوگرم بود؛ جایی که مجید فرزین وزنه 238 کیلوگرمی را پرس کرد و به صورت غیررسمی شش کیلوگرم رکورد جهان را ارتقا داد. تیم‌های وزنه‌برداری جانبازان و معلولان کشورمان در دو رده سنی بزرگسالان و جوانان زیر نظر اصغر رواسی، رئیس انجمن وزنه‌برداری و سرمربی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی مکزیک ـ که هفته اول مهرماه برگزار خواهد شد ـ آماده می‌شود.

فرزین به دنبال طلا و رکوردشکنی در مکزیک

قهرمان پارالمپیک ریو بعد از این که در مسابقات قهرمانی دسته 88 کیلوگرم ایران رکورد جهان را جابه جا کرد، گفت‌: تمام تلاشم بر این است که در مسابقات مکزیک در مهرماه ضمن کسب مدال طلا در دسته 80 کیلوگرم، 10 کیلو رکورد جهان را ارتقا ببخشم.

مجید فرزین پس از جابه جایی پنج کیلوگرم رکورد جهان در دسته 88 کیلوگرم در مسابقات قهرمانی ایران وزنه‌برداری معلولان، ادامه داد: من در مسابقات پارالمپیک ریو که در دسته 80 کیلوگرم شرکت کرده بودم با زدن رکورد 240کیلوگرم توانستم به مدال طلا دست پیدا کنم. بعد از بازی‌های پارالمپیک ریو با صلاحدید سرمربی تیم و رئیس انجمن قرار بر این شد که در مسابقات قهرمانی کشور که تحت نظر کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک برگزار می‌شود و در رنکینگ جهانی قرار می‌گیرد شرکت کنم تا شرایط خود را در رده 88 نیز مورد ارزیابی قرار دهم.

فرزین در پایان در پاسخ به این پرسش که چه زمانی در دسته 88 کیلوگرم رقابت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: این مساله بستگی به نظر سرمربی تیم دارد که چه زمانی به من اجازه بدهند که در دسته 88 کیلوگرم رقابت خود را آغاز کنم، اما در حال‌ حاضر در هر دو دسته من توانسته‌ام رکورددار جهان باشم و به مدال طلا دست پیدا کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها