انتقادات تند از سازمان اتوبوسرانی شهرداری

حال بد اتوبوس‌های تهران

رییس سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران در حالی مهمان جلسه شورای شهر بود که انتقادات تندی به عملکرد این نهاد و شرایط خدمت رسانی اتوبوس شهری در پایتخت مطرح شد.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۳۳
حال بد اتوبوس‌های تهران

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، سیصد و شصتمین جلسه‌ رسمی شورای اسلامی شهر تهران محسن سرخو پس از استماع گزارش پیمان سنندجی رییس سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران افزود: طبق برنامه ۵ ساله بنا بود سالانه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده و سالی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز بازسازی شود ، در حالی که از ابتدای برنامه نه تنها این اهداف محقق نشده است بلکه سالانه حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از ظرفیت اتوبوسرانی کاسته شده است به طوری که تعداد اتوبوس ها از ۶۵۵۳ دستگاه در ابتدای سال ۹۲ به ۶۲۶۸ دستگاه در پایان سال ۹۵ رسیده است. از این تعداد اتوبوس، ۴۷۰۰ کابین اتوبوس وجود دارند که طول عمری بیش از 8 سال دارند و فرسوده هستند.

وی با اشاره به عقب ماندگی سازمان اتوبوسرانی در نصب فیلترهای جذب دوده از برنامه ۵ ساله ادامه داد: بالاخره بعد از ۴ سال تعداد ۵۰ عدد فیلتر جذب دوده روی اتوبوس ها نصب شد، این در حالیست که طبق برنامه بنا بود فقط در همان سال اول تعداد ۲۰۰۰ فیلتر جذب دوده نصب شود.

مهندس سرخو تصریح کرد: مردم از عملکرد بخش خصوصی اتوبوسرانی راضی نیستند در حالی که در همه حوزه‌های عمومی و دولتی هنگامی که کاری به بخش خصوصی واگذار شده است ، افزایش میزان رضایتمندی مردم را به همراه داشته است اما در اتوبوسرانی، میزان رضایت مردم از بخشی که توسط شرکت واحد کنترل می شود بیشتر از بخش خصوصی است.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی در اتوبوسرانی یا تخصص کافی در این زمینه ندارند و در گزینش آن ها اشتباه صورت گرفته است و یا اهداف دیگری در پشت پرده گزینش این افراد وجود داشته که ما از آنها بی اطلاع هستیم.
البته در این ۴ ساله بارها از مدیران در این مورد سوال کردیم و از آنها خواستیم مدارک و نمونه قراردادها را برای ما ارسال کنند اما همیشه این اسناد به صورت ناقص ارسال شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جایگزینی تاکسی به جای مینی بوس بر خلاف برنامه است، گفت: طبق برنامه قرار نیست تعداد تاکسی ها افزایش یابد و مینی بوس ها نیز تعدادشان مشخص است و باید نوسازی شوند نه اینکه به تاکسی تبدیل شوند.

وی افزود: این که یک مد حمل و نقلی را از بین ببریم و آن را به تاکسی تبدیل کنیم کار اشتباهی بوده که متاسفانه صورت گرفته است. البته طبق برنامه بنا بود در ۲ سال اول ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شود.

به گفته رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران، در حالی که بودجه لازم برای این کار پیش بینی شده بود اما نه در سال اول و نه در سال های بعد این اقدام صورت نگرفت. ضمن این که به جز مترو در سایر حوزه های حمل و نقل ساز و کار مشخصی وجود ندارد و ساختار فعلی ناقص است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها