به اتهام کلاهبرداری سریالی از زنان

شکارچی فیسبوکی دستگیر شد

کارمند زن آژانس هواپیمایی با جا زدن خود به جای روانپزشک و نیکوکار، از خانواده زندانیان محکوم به قصاص کلاهبرداری می‌کرد. او به بهانه این‌که می‌تواند با خانواده مقتولان گفت‌وگو و رضایت آنها را جلب کند، دست به این کلاهبرداری ‌های سریالی می‌زد.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۳۱
دام روانپزشک قلابی برای خانواده محکومان به قصاص

به گزارش جام‌جم، پسر جوانی سال 92 در بوستان اقاقیا در پی دعوا و درگیری پسری را با چاقو کشت و بعد از دستگیری و محاکمه به قصاص محکوم شد.

او قرار بود پای چوبه دار برود. واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران چند بار جلساتی را با خانواده مقتول برگزار کرد تا برای این زندانی پشیمان رضایت بگیرد. سرانجام این تلاش‌ها نتیجه داد و خانواده مقتول از اجرای حکم قصاص به شرط دریافت دیه منصرف شدند تا این‌که 14 تیر امسال آخرین جلسه صلح و سازش در دادسرا برگزار شد.

خانواده علی با فروش خانه پدری و کمک‌های خیرین توانستند، پول درخواستی اولیای‌دم را فراهم کنند؛ اما زمانی که قرار بود پول دیه به خانواده مقتول پرداخت شود، خواهر او در دام یک زن کلاهبردار افتاد.

او برای شکایت از آن زن میانسال چند روز پیش نزد قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران رفت و گفت: در پی رفت و آمدم به زندان و انجام مقدمات جلب رضایت اولیای دم و آزادی برادرم، با زنی میانسال آشنا شدم. او خودش را دکتر روانپزشک و فردی خیر معرفی کرد و مدعی بود می‌تواند به من کمک کند تا رضایت اولیای‌دم را جلب کنم. او حتی می‌گفت قطعه زمینی در شمال کشور دارد که حاضر است آن را به نام خانواده مقتول ثبت کند. حتی مدعی بود برای خانواده‌های زیادی توانسته رضایت بگیرد. فریب حرف‌هایش را خوردم. او بابت جلب رضایت اولیای‌دم از من پنج میلیون تومان گرفت و کاری انجام نداد و دیگر او را ندیدم.

وی ادامه داد: واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران برای این‌که برادرم از قصاص نجات یابد خیلی کمک کرد؛ اما باید مبلغ دیه درخواستی خانواده مقتول را فراهم می‌کردیم. برای همین خانه پدری را فروختیم و خیرین هم کمک کردند، اما 155 میلیون تومان کم داشتیم. یکی از دوستانم پیشنهاد داد در این یک هفته که مانده به پایان مهلت قانونی تهیه پول دیه، یک کانال تلگرامی راه‌اندازی کنیم تا پول جور شود و برادرم قصاص نشود. هر چه اسناد و مدارک در ارتباط با پرونده او بود منتشر کردیم تا مردم متوجه واقعی بودن ماجرا شوند و بدانند برادرم پشیمان است و در این چهار سال که در زندان بوده مدام عذاب وجدان داشته است.

شاکی پرونده افزود: با این کار و کمک هموطنان 155 میلیون تومان جور شد و بقیه پولی که داشتیم اضافه شد. زمانی که به دادسرا آمدم تا بقیه کارها برای فراهم کردن مقدمات آزادی برادرم را فراهم کنم، دیدم همان زن شیاد خانواده‌ای مشابه خانواده ما را یافته و در حال فریب دادن آنهاست. حتی از خانواده‌های دیگری هم شنیدم همان زن شیاد به بهانه رضایت گرفتن از اولیای دم از آنها نیز کلاهبرداری کرده است. اکنون آمده‌ام از او شکایت کنم.

همزمان با این شکایت، دستور دستگیری زن کلاهبردار صادر شد. او زمانی که با سوار شدن به خودروی پژو 206 خود قصد داشت از مقابل دادسرا فرار کند، خودرویش متوقف و او توسط ماموران حاضر در آنجا بازداشت شد.

خانم دکتر قلابی در جریان تحقیقات قضایی گفت: کارمند آژانس هواپیمایی بودم و برای یکشبه پولدار شدن از خانواده زندانیان کلاهبرداری کرده‌ام. با رفتن اطراف زندان‌ها، خانواده‌‌های زندانیانی را که حکم قصاص داشتتند شناسایی می‌کردم. پس از حرف زدن و اعتمادسازی، وانمود می‌کردم فردی نیکوکار و دکتر روانپزشک هستم و برای خانواده محکومان به قصاص رضایت گرفته‌ام و برای آنها نیز می‌توانم کاری انجام دهم. با این ترفند فریبشان داده و از آنها کلاهبرداری میلیونی می‌کردم.

وی افزود: حتی به دروغ به آنها گفته بودم قطعه زمینی در شهرهای شمالی کشور دارم و اگر پول دیه جور نشد می‌فروشم و آن را پرداخت می‌کنم. آن زمین مال خودم نبود و متعلق به فرد دیگری بودکه از ماجرا خبری نداشت. خانواده‌‌های فریب خورده حتی خانواده‌های زندانیان مشابه را به من معرفی کرده و آنها هم مورد کلاهبرداری قرارگرفتند.

مراقب خیرین قلابی باشید

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران به جام‌جم گفت: زن میانسال با عناوین جعلی نیکوکار و دکتر روانپزشک از خانواده‌های زندانیان کلاهبرداری کرده بود که تاکنون پنج خانواده از او شکایت کرده‌اند. با توجه به احتمال افزایش شاکیان، تحقیقات از او ادامه دارد. افرادی که از این متهم زن شکایت دارند می‌توانند به دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند.

وی با هشدار به مردم بویژه خانواده‌های زندانیان از آنها خواست از پرداخت پول به افرادی که با عناوین مختلف خود را معرفی می‌کنند، خودداری و در صورت مواجهه با این افراد پلیس یا دادسرا را مطلع کنند. همچنین دیده می‌شود که برخی خانواده‌ها برای برانگیختن احساس ترحم مردم، برای قاتل مظلوم‌نمایی کرده که همین باعث می‌شود اولیای دم رضایت ندهند.

شهریاری ادامه داد: مردم باید آگاه باشند به هر کانال تلگرامی که برای جمع‌آوری پول برای آزادی زندانیان را‌ه‌اندازی شده، اعتماد نکنند و در مراجع قضایی صحت موضوع را بررسی کنند تا در دام افراد سودجو و کلاهبردار گرفتار نشوند. افرادی که قصد کمک به زندانیان را دارند، می‌توانند به واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها