دعوای بهناز و نادر، از گروه تلگرامی خانوادگی شروع شد و در نهایت به دادگاه خانواده ختم شد. نادر که در سفر بود، هنگامی که چند عکس در گروه خانوادگی شان فرستاد، هرگز تصورش را هم نمی‌کرد این عکس‌ها زندگی مشترکش را نابود کند.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۶۹
از جنجال در‌ گروه تلگرامی تا درخواست طلاق

بهناز و نادر در همان گروه تلگرامی با یکدیگر دعوا کردند و وقتی نادر از سفر برگشت، متوجه شد که همسرش از خانه قهر کرده و رفته است.

همین موضوع باعث شد زندگی این زوج نیز یکی از پرونده‌های دادگاه خانواده را تشکیل دهد. نادر زمانی که در مقابل قاضی دادگاه خانواده قرار گرفت، درباره ماجرای زندگی‌اش چنین گفت: دو سال است که با بهناز ازدواج کرده‌ام. در این مدت مشکل و اختلاف جدی نداشتیم تا این‌که چند وقت پیش من به مسافرت رفتم. به دلیل این‌که جمع مردانه بود، بهناز نمی‌توانست همراه من بیاید. برای همین کلی مخالفت کرد و در نهایت راضی شد که من به این سفر بروم، اما می‌دانستم که از ته دل راضی نیست. برای همین وقتی عکس‌هایم را به گروه تلگرامی خانوادگی‌مان فرستادم، ناگهان بهناز با لحن بدی جلوی همه مرا کوچک کرد و گفت که کسی در این گروه علاقه‌ای به دیدن عکس‌های من ندارد. خیلی از این رفتارش ناراحت شدم، برای همین جواب او را دادم. همین موضوع باعث شد من و بهناز در گروه تلگرامی و پیش خانواده‌هایمان با هم دعوا کنیم. درگیری ما آن‌قدر بالا گرفت که تا زمانی که در سفر بودم با هم صحبتی نکردیم. وقتی برگشتم در کمال ناباوری دیدم که بهناز وسایلش را جمع کرده و از خانه رفته است. شوکه شدم و باورم نمی‌شد موضوعی ساده و کوچک تا این اندازه بزرگ شود.

بهناز رفتار بچگانه‌ای کرد و حتی حاضر نشد با من صحبت کند. برای همین تصمیم گرفتم به این زندگی برای همیشه پایان دهم. من و بهناز دیگر نمی‌توانیم در کنار هم زندگی کنیم. وقتی موضوع به این کوچکی به چنین دعوایی ختم می‌شود پس ما هیچ تناسبی با هم نداریم.

در ادامه همسر این مرد نیز به قاضی گفت: آقای قاضی شوهرم در حال خوشگذرانی با دوستانش بود و در گروه بین همه اعضای خانواده به من توهین کرد. بعد از آن منتظر شدم تا تماس بگیرد و عذرخواهی کند، ولی او به خوشگذرانی‌اش ادامه داد و حتی یک پیام هم به من نداد. نادر حاضر شد ما از هم جدا شویم، ولی باز هم معذرت‌خواهی نکرد. با این‌که کار خودش زشت بود، ولی قبول نکرد. شوهرم بین همه مرا کوچک کرد و غرورم را شکست. حتی وقتی از خانه رفتم باز هم معذرت‌خواهی نکرد. این مرد حاضر شد از زندگی با من بگذرد، آن هم تنها به همین دلیل ساده و کوچک؛ حتی خانواده‌ام هم از دیدن رفتار نادر بشدت شوکه شدند. دیگر تحمل دیدن او را ندارم و من هم می‌خواهم از او برای همیشه جدا شوم.

در پایان قاضی سعی کرد این زوج را از جدایی منصرف کند ولی وقتی اصرار آنها را دید رسیدگی به این پرونده را به جلسه آینده موکول کرد.

مهارت‌های انتقادپذیری را یاد بگیرید

تاجیک اسماعیلی، روان‌شناس: زندگی‌های مشترک زیادی با لجبازی زن و مرد و به دلایل پوچ و بی‌اهمیت از هم پاشیده است.

وقتی لجبازی بین زن و شوهر رخ دهد وهیچ‌کدام سعی نکنند مشکل را بر طرف کنند، زندگیشان رو به نابودی می‌رود. زن و مرد باید یاد بگیرند که در خیلی از موارد با بحث بیهوده و همدیگر را عصبانی نکنند. زیرا در این حالت ممکن است لجبازی و اختلاف بیشتر شود و آن زمان است که دیگر راه‌حلی برای اختلاف پیش آمده، پیدا نمی‌شود.

زن یا مرد باید سعی کنند همسرشان را در لحظه لجبازی به آرامش دعوت کنند. همچنین آنها باید پیش از شروع زندگی مشترک، مهارت‌های انتقادپذیری را یاد بگیرند و بدانند چطور ویژگی‌های منفی همسرشان را با لحن بهتر به او بگویند زیرا در بسیاری از موارد اگر زن یا مرد متوجه شود که از طرف همسرش تحقیر می‌شود، ممکن است با لجبازی اقتدار خودش را نشان دهد و این تحقیر‌شدن را تلافی کند.

زن و مرد باید در گفتن ویژگی‌های منفی همسرشان بسیار مواظب باشند. آنها همچنین نباید نسبت به بحث‌های کوچک بی‌تفاوت و بی‌اهمیت باشند، چرا که بسیاری از اختلافات از میان همین بحث‌های بیهوده و کوچک پیدا می‌شود.

سیما فراهانی

ضمیمه تپش جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها