عضو کمیسیون حقوقی مجلس در گفت‌و گو با جام جم آنلاین:

جزییات طرح توزیع مواد مخدر دولتی/ چکش کاری نهایی طرح در دولت و قوه قضاییه

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اصلاح در قانون مجازات اعدام گفت: بر اساس طرح کاهش مجازات اعدام،این مجازات برای تولید و توزیع ۱۰۰ کیلوگرم موادمخدر سنتی و ۲ کیلوگرم موادمخدر صنعتی در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۱۰۴۹۹۷۳
قاچاقچیان سنتی و صنعتی "آف"خوردند! / جزئیات طرح کاهش اعدام

حسن نوروزی در گفت‌ و گو با خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین در تشریح اصلاحیه طرح کاهش مجازات اعدام گفت: بنا به درخواست مکرر مسئولان اجرایی و دستگاه قضایی، الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر با هدف اعمال اصلاحیه در کمیسیون بررسی و در جریان این اصلاحات، بندهایی به این طرح افزوده شد.

وی افزود: بر این اساس، چنانچه مجرمین حوزه مواد مخدر مبادرت به تولید، توزیع و فروش و یا وارد کردن مواد مخدر و روانگردان (موضوع ماده 4 قانون مبارزه با موادمخدر مانند شیره، تریاک، سوخته تریاک و غیره ) کنند اگر حجم آن بیش از یکصد کیلوگرم باشد مجازات اعدام در انتظار سوداگران مرگ خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در خصوص اینکه چه مجازاتی در انتظار مرتکبین داد و ستد مواد مخدر صنعتی است، به سایر ابعاد مصوبه کمیسیون متبوعش پرداخت و گفت: ساخت، تولید، توزیع، فروش و واردات بیش از 2 کیلوگرم موادمخدر و روانگردان (موضوع ماده 8 این قانون کوکائین، مرفین، هروئین و دیگر مشتقات شیمیائی آن) مستوجب حکم اعدام می‌شود است.

نوروزی در مورد دیگر شرایط ارتکاب جرم در حوزه مواد مخدر همچون نگهداری و اختفاء مواد افیونی، اظهار داشت: در دیگر موارد جرایم مربوطه ماده 8 این قانون آمده، در صورتی که موادمخدر فوق الذکر مشمول صدور، خرید، مخفی کردن، ارسال، نگهداری، و حمل یا در معرض فروش قرار گیرد و چنانچه بیش از 5 کیلوگرم باشد مجازات اعدام برای مجرم صادر می شود.

نوروزی خاطر نشان کرد: طبق تبصره مصوب این طرح، در صورتی که شخص سوداگر محکومیت موثر بدلیل ارتکاب جرم مربوط به قانون مواد مخدر را نداشته باشد، به حبس درجه یک محکوم می شود. به این معنا که مجازات اعدام زمانی است که فرد دارای سابقه محکومیت موثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها