وزیر راه و ترابری گفت: اعمال 50 درصدی تخفیف بلیت هواپیما برای دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور قانونا باید به تصویب شورای عالی هواپیمایی برسد.
کد خبر: ۱۰۴۹۴۹

محمد رحمتی افزود:هیات دولت چندی پیش دستورالعمل اعمال تخفیف 50 درصدی بلیت هواپیما را تصویب کرد و قانونا پس از تایید آن در شورای عالی هواپیمایی , اجرای این مصوبه برای شرکتهای هوایی مشکلی نخواهد داشت.
وی به نحوه اجرای تخفیف 50 درصدی بلیت هواپیما برای دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: از آنجا که هما یک شرکت دولتی است لذا با اعمال این تخفیف دولت میتواند مابهالتفاوت آنرا از محل اعتبارات هما به عنوان هزینههای این شرکت پرداخت کند.
به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ وزیر راه و ترابری تصریح کرد: ایران ایر چون دولتی است پرداخت این هزینه قابل قبول است اما سایر شرکتهای هوایی که خصوصی هستند باید نحوه پرداخت مابهالتفاوت این تخفیف را برای دانشجویان مشخص کنند تا مابهالتفاوت آنان پرداخت شود.
رحمتی با بیان اینکه شرکتهای هواپیمایی خصوصی میتوانند داوطلبانه در فصولی که مسافر کم است , این تخفیف را اعمال کنند , افزود: در غیر این صورت به استناد بند "ج" ماده 39 قانون برنامه چهارم در مواردی که دولت بر کالا و خدمات نرخگذاری میکند , باید یارانه آن را نیز پرداخت کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها