نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: توهین به صحابه پیامبر پیگرد قضائی دارد و دادگستری در این زمینه باید با توهین کنندگان برخورد کند.
کد خبر: ۱۰۴۸۷۰۷
توهین به سلمان فارسی پیگرد قضائی دارد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، آیت الله عباس کعبی با اشاره به توهین یکی از افراد شرکت کننده در مراسم تقدیر از فعالان ستاد روحانی در اهواز گفت: توهین به صحابه بزرگ پیامبر، سلمان فارسی قابل پیگرد قضائی است. پذیرفته نیست که در تریبون رسمی با حضور استاندار و سایر مسؤلان در استانداری خوزستان به این شخصیت بزرگ اسلام و افتخار اسلام و شیعه و ایران که به لقب سلمان محمدی و سلمان منا اهل البیت مفتخر است آشکارا توهین شود.

وی افزود: در عظمت سلمان فارسی بین همه مذاهب و فرقه های اسلامی اجماع وجود دارد و بعد از شخصیت امیر المومنین علی بن ابی طالب علیه السلام، سرآمد و قطب عرفان و معنویت مسلمانان به شمار می رود.

آیت الله کعبی ادامه داد: سلمان پاک، زاهد، دانشمند، مجاهد وحکیم بزرگ و بلند آوازه ایرانی به عنوان نماد پیوند اسلام و ایران و عشق به اهل بیت(ع) در میان ایرانیان شمرده می شود و توهین به این ابرمرد دلاور و یار پیامبر اکرم(ص) توهین به اسلام و ایران است.

وی با اشاره به مضرات تقابل موهوم بین اسلام و ایران گفت: نباید اجازه داد که جریانی، بذر کینه و نفرت پراکنی خود را در حد آسیب رسانی به اسلام و ایران و وحدت و انسجام اسلامی و ملی از رهگذر توهین به بزرگان اسلام ادامه دهند.

کعبی افزود: توهین به سلمان محمدی حرکتی ضد اسلامی و هتاکانه نسبت به مقدسات و بسیار پلید، سخیف، جاهلانه و تحریک آمیز است و آن را به شدت محکوم می کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ستاد انتخاباتی رئیس جمهور باید به سرعت، جسارت به صحابی بزرگ پیامبر، سلمان فارسی را محکوم کند و از این عنصر هتاک، اعلام برائت کند. دستگاه قضائی استان و دادستان اهواز نیز باید در مقابله با این جسارت و هتک مقدسات اسلامی و اهانت آشکار رسیدگی قضائی فوری انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها