خیلی‌ها هنوز «داش ابرام»‌ صدایش می‌کنند؛ داش ابرامی که آنقدر برایشان زنده است که وقتی خاطراتش را می‌شنوی، فکر می‌کنی درباره آدمی در همین حوالی حرف می‌زنند. برای آنها که با اسم «داش ابرام»‌ آشنا نیستند، شاید کتاب «سلام بر ابراهیم» بیشتر آشنا باشد؛ کتابی که ماجرای یک شهید خاص را روایت می‌کند؛ شهید ابراهیم هادی! شهیدی که برای خیلی‌ها هم اسوه ایثار است و هم اسوه ورزشکاری و مرام.
کد خبر: ۱۰۴۸۵۹۴

حالا 36 سال پس از آخرین‌باری که ابراهیم هادی در کوچه‌های تهران دیده شد، عده‌ای دور هم جمع شده‌اند تا یاد او را با همان راهی که خودش دوست داشت زنده نگه دارند؛ تاسیس یک مدرسه یا به قولی آکادمی فوتبال به نام شهید ابراهیم هادی.

بانی کار بازیکن خوش اخلاق پرسپولیس محمد انصاری است که خودش می‌گوید سال‌90 با خواندن کتاب سلام بر ابراهیم، با داش ابرام آشنا شده است و حالا آنقدر گرفتار مرام و معرفت این شهید شده که دنبال تاسیس مدرسه فوتبالی افتاده که ورزش و اخلاق را در کنار هم داشته باشد.

مراسم افتتاحیه مدرسه فوتبال شهید ابراهیم هادی با مدیریت محمد انصاری و مربیگری کولیوند در شهرک محلاتی تهران برگزار شد، برنامه‌ای که خواهر شهید ابراهیم هادی، عمادی به نمایندگی از هیات مولف کتاب سلام بر ابراهیم و تعدادی از نونهالان عضو مدرسه و خانواده‌هایشان هم در آن حضور داشتند.

محمد انصاری اولین سخنران برنامه بود که از نحوه آشنایی‌اش با شهید و اخلاق ابراهیم هادی گفت؛ پیوند اخلاق و ورزش شاید این روزها حلقه مفقوده ورزش ما باشد، نکته‌ای که انصاری تلویحا به آن اشاره می‌کند و ایجاد مدرسه فوتبالی در رده سنی پایه و به نام شهید هادی را گشایشی در حل این مشکل می‌داند.

انصاری در آخرین پستش در فضای مجازی نیز خاطره‌ای از شهید ابراهیم هادی را منتشر کرد و نوشت: ابراهیم در یکی از مغازه‌های بازار مشغول کار بود، یک روز ابراهیم را در وضعیتی دیدم که خیلی تعجب کردم، دو کارتون بزرگ اجناس روی دوشش بود، جلوی یک مغازه کارتون هارو روی زمین گذاشت، وقتی کار تحویل تموم شد جلو رفتم و سلام کردم، بعد گفتم اقا ابرام برای شما زشته، این کار باربرهاست نه شما، نگاهی به من کرد و گفت کار که عیب نیست بیکاری عیبه، کاری هم که من انجام میدم برای خودم خوبه مطمئن میشم که هیچی نیستم، غرورم رو میگیره، گفتم اگه کسی شمارو اینطور ببینه خوب نیست شما ورزشکاری خیلی‌ها می‌شناسنت... ابراهیم خندید و گفت: ای بابا همیشه کاری کن که اگه خدا تو رو دید خوشش بیاد نه مردم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها