مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان گفت: در برخی نقاط روستایی متاسفانه آب‌های برکه مورد مصرف انسان و دام است و این بر هیچ‌کس پوشیده نیست.
کد خبر: ۱۰۴۸۵۳۱

‌به گزارش ایسنا، عبدالاحد ریگی افزود: هم‌اکنون 1300 روستا در سیستان و بلوچستان به صورت سقایی آبرسانی می‌شود و 384 روستا نیز متقاضی آبرسانی سقایی هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر چاه‌های آب 176 روستا نیاز به کف‌شکنی دارد که اقدامات لازم در این خصوص آغاز شده و همکاران این شرکت روند کارها را روزانه گزارش می‌دهند.

وی با تاکید بر این‌که در فصل تابستان قرار داریم و به دنبال گرمای هوا مصرف آب افزایش می‌یابد، افزود: علما و روحانیون مردم را نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب تشویق کنند.

ریگی خاطرنشان کرد: 538 حلقه چاه آب در سطح روستاهای استان وجود دارد که 90 حلقه چاه آب کاملا خشک شده و باید چاه‌های جایگزین ایجاد شود که مدت زمان زیادی می‌طلبد و همچنین 5/13 میلیارد تومان فقط برای حفر آنها اعتبار لازم است.

وی بیان کرد: تعرفه آب با توجه به شرایط اقلیمی هر استان متفاوت است. در حوزه آب روستایی مصرف بیش از اندازه نداشته‌ایم و ضریب مصرف مردم روستایی خوب بوده و انتظار داریم باز هم از اسراف آب جلوگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها