دادگاه قضایی مصر درحال بررسی لغو تابعیت فرزندان «محمد مرسی» رئیس‌جمهور سابق و زندانی این کشور و شماری از مخالفان دولت عبدالفتاح السیسی است.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۴۶

به گزارش ایرنا و به نوشته پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، شعبه دوم دادگاه قضایی وابسته به شورای دولت مصر روز سه‌ شنبه دادخواست لغو تابعیت «الشیماء محمد مرسی» و «اسامه محمد مرسی» را به کمیساریای دولت برای تهیه گزارش حقوقی ویژه آن ارجاع داد. براساس این گزارش «طارق محمود» وکیل حقوقی که این دادخواست را ارائه کرده، در این دادخواست آورده است: فرزندان مرسی دارای تابعیت آمریکایی هستند و این امر برخلاف ماده 10 قانون تابعیت این کشور است.

این دادگاه همچنین روز یکشنبه رسیدگی به دادخواست لغو تابعیت تعدادی از طرفداران و اعضای جماعت اخوان‌المسلمین از جمله «محمد ناصر، معتز مطر، عاصم عبدالماجد عضو شورای مشورتی جماعت اسلامی و آیات العرابی» را به روز 15 اکتبر (23 مهر) موکول کرد. از زمان برکناری محمد مرسی، رئیس‌جمهور قبلی مصر و وابسته به اخوان‌المسلمین در سال 2013 مقام‌های این کشور رهبران گروه اخوان و اعضای آن را به تحریک خشونت و تروریسم متهم کرده و آنان را گروهی تروریستی نامیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها