الکسا؛ دستیار مجازی آمازون قابلیت‌های زیادی دارد با این حال این شرکت در پی افرایش قابلیت‌ها پلتفرم صوتی خود می‌باشد تا همچنان در این حیطه پیشتاز باشد.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۸۸
توانایی‌های الکسا افزایش می‌یابد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از کلیک، پلتفرم صوتی الکسا (Alexa) به ۱۵۰۰۰ قابلیت‌های مختلف مجهز شد آن‌ هم پس از ۲ ماه که شرکت آمازون از کار بر روی سیستم اکو آن خبر داده بود. این خبر بسیار شگفت‌انگیز است چراکه در مقایسه با پلتفرم‌های مختلف ازجمله دستیار ۳۷۸ گوگل و کورتانا ۶۵، الکسا توانسته است به این درجه از کارایی دست پیدا کند.

در ماه ژوئن امسال بود که شرکت آمازون این خبر را پخش کرد. تنها در این ماه، قابلیت‌های جدید این دستگاه ۲۳ درصد افزایش داست که نقطه عطف آن افزایش ۵۰ درصدی از ماه فوریه تابه‌حال می‌باشد. فوریه امسال بود که این شرکت اعلام کرد الکسا به ۱۰۰۰۰ قابلیت مجهز شده که این رقم از ماه سپتامبر، رشدی سه برابری داشته است.

پلتفرم صوتی الکسا به سرعت به قابلیت های مختلف مجهز می شود که این نشان میدهد شرکت آمازون به دنبال حفظ سلطه خود در ساخت دستگاه های صوتی می باشد. همچنین قرار است این شرکت تا پایان امسال ۷۰ درصد بازار را تحت کنترل خود داشته باشد. این اخبار باعث شد تا شرکت اپل هم اعلام کند که تا دسامبر امسال دستگاه مشابه خود را، به نام هوم‌پاد (HomePod)، به بازار خواهد فرستاد.

آیا هوم‌پاد با الکسا رقابت خواهد کرد؟ به‌ظاهر خیر؛ چراکه فروش شرکت اپل به خاطر کیفیت اسپیکرهای آن می‌باشد در صورتی که دیگر قابلیت‌های الکسا را ندارد. حال باید دید که آیا دیگر شرکت‌های توسعه‌دهنده جانبی می‌توانند به اپل کمک کنند تا پلتفرمی درخور رقابت با الکسا تولید کنند؟

شرکت آمازون با پرچمی افراشته، سرعت خیره‌کننده‌ای در کار بر روی چرخه این پلتفرم دارد. شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ای که مهارت‌های بازی طراحی می‌کنند، پاداش نقدی دریافت می‌کنند. اما هیچ ابزار ارزیابی برای این شرکت‌ها نیست تا بتوانند از نرم‌افزار خود کسب درآمد کنند و هیچ تیم پشتیبانی نیست تا نقض خدمات را بررسی کند.

همین موضوع باعث می‌شود تا شرکت آمازون به‌جای پالایش این طرح، بیشتر بر روی گسترش چرخه این دستگاه کار کند. البته جای نگرانی برای هرگونه رقابتی نیست. حتماً روزی، الکسا، قابلیت نگرانی پیدا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها