خودروهای پیشرفته‌ای که به فناوری روز دنیا مجهز هستند، همیشه بیش از هر نمونه‌ای مورد استقبال قرار می‌گیرند. در دنیای امروز بیشتر افراد به دنبال خودروهای با مصرف سوخت کمتر و مناسب برای رفت و آمدهای شهری هستند، اما هنوز کسانی هستند که در دنیای خودرو بیش از هر چیز به دنبال سرعت بیشترند و معیارهایی مثل قدرت موتور و شتاب خودرو را در نظر می‌گیرند.
کد خبر: ۱۰۴۷۶۶۹

سرعت از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خودروی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به رانندگی است. اما فناوری‌ای که نوید سرعت‌های بالا را می‌دهد، معمولا برای راننده‌های علاقه‌مند به سرعت بسیار پرهزینه تمام می‌شود. در این گزارش سریع‌ترین خودروهای روز جهان را که با قیمت‌های نه‌چندان نجومی می‌تواند در اختیار اقشار متوسط به بالا قرار گیرد را معرفی و بررسی کرده‌ایم.

آلفا رومئو جولیا کوادریفولیو

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

جولیا یکی از خودروهای محبوب خودروسازی ایتالیایی آلفا رومئو است که از سال 1391/ 2012 در این کشور تولید می‌شود. جولیا با قدرت 505 اسب بخار خودروی شش سیلندر 9/2 لیتری است که بیشترین سرعت ثبت شده این خودرو 307 کیلومتر در ساعت است.

این خودروی اسپرت ایتالیایی کوچک‌ترین موتور را در میان خودروهای هم رده دارد. با این حال از حالت متوقف در 3/6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. قیمت این خودرو از 73 هزار و 595 دلار (حدود 277 میلیون تومان) در بازار جهانی آغاز می‌شود. در واقع این خودرو با این قیمت می‌تواند جایگزین مناسبی برای خودروهای با کارایی هشت سیلندر باشد.

مدل کوادریفولیوی جولیا حدود دو سال است به بازار عرضه شده و مهندسان و تکنیسین‌های فراری این خودرو را توسعه داده‌اند. به همین دلیل این خودرو خواهر شش سیلندر فراری F154 نامیده می‌شود که پیشرانه هشت سیلندر دارد. این خودرو رقیب خودروهایی مثل ب‌ام‌و ام 3 (BMW M3) و مرسدس بنز ای‌ام‌جی سی63 (Mercedes-AMG C63) است. جعبه‌دنده این خودرو شش دنده دستی و هشت دنده اتوماتیک دارد، البته در حال حاضر فقط نمونه دنده‌ای رونمایی شده است.

کامارو زد ال 1

Camaro ZL1

 شورولت کامارو یکی از مدل‌های محبوب کمپانی خودروسازی جنرال موتورز است و ازجمله خودروهای عضلانی شورلت شناخته می‌شود. خط تولید این خودرو که از سال 1345/ 1966 آغاز شده بود در سال 1381/ 2002 متوقف شد، اما شورولت، تولید کامارو را بار دیگر از سال 1389 آغاز کرد و اکنون نسل ششم این خودرو در رده سریع‌ترین خودروهای جهان قرار گرفته است.

قدرت پیشرانه این خودرو 650 اسب بخار است و رسیدن به سرعت بالای 200 کیلومتر در ساعت برای این خودروی هشت سیلندر سوپر شارژ 6/2 لیتری کار آسانی است. شاید به همین علت است که این خودرو در بالاترین سرعت ممکن نیز فرمان‌پذیری عالی و سواری راحت و بدون مشکلی ارائه می‌کند. این مدل کامارو شش دنده دستی و ده دنده اتوماتیک دارد و در 3/4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. قیمت این خودرو از 62 هزار و 135 دلار (حدود 230 میلیون تومان) آغاز می‌شود. کامارو زد ال 1 یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان بوده و در عین حال قیمت آن چندان نجومی نیست. یکی از ویژگی‌های جالب نسل ششم شورولت کامارو طراحی قطعات داخلی آن است. 70 درصد قطعات داخلی این خودرو اختصاصی و منحصر به فرد است. یکی دیگر از ویژگی‌های نسل جدید شورولت کامارو، وزن سبک‌تر آن نسبت به نمونه‌های قبلی است. استفاده از چرخ‌های سبک‌تر در کنار شیشه و صندلی‌های عقب سبک، وزن این خودرو را 27 کیلوگرم کمتر از نمونه‌های قبلی کرده است.

لکسوس ال‌سی500

Lexus LC 500

مدل ال‌سی لکسوس یکی از خودروهای لوکس خودروسازی تویوتا به شمار می‌رود که از سال 1395/ 2016 به بازار جهانی معرفی شده است. این لکسوس هشت سیلندر، 471 اسب بخار قدرت دارد و در 4/3 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. لکسوس ال‌سی500 از نظر شاسی و پلتفرم شبیه مدل ال‌اس (LS) خودرو لکسوس است، اما به دلیل دو در بودن، فاصله محورها و اتاق کمی کوچک‌تر از این مدل است. قیمت این خودرو از 92 هزار و 975 دلار (حدود 350 میلیون تومان) در بازار جهانی آغاز می‌شود و در عین حال یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان به شمار می‌رود.

این خودرو دارای قابلیت ده دنده‌ای اتوماتیک است و سرعت انتقال جعبه‌دنده بسیار سریع است و به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود. در واقع ال‌سی500 یک سیستم انتقال چهار سرعته اتوماتیک دارد که شبیه به یک سیستم ده دنده عمل می‌کند و به همین دلیل صفر تا صد کیلومتر را در زمان کوتاهی می‌پیماید.

بدنه این خودرو از فیبر کربن و استیل بسیار قوی ساخته شده است و به افزایش سرعت خودرو در کنار فرمان‌پذیری بسیار نرم کمک می‌کند. نمونه هیبریدی این خودرو نیز به بازار عرضه شده است و البته این مدل لکسوس ال‌سی 500 قدرتی به اندازه 354 اسب بخار قدرت دارد.

ب‌ام‌و ام2

BMW M2

 ب‌ام‌و ام2 با قدرت توربوشارژ 365 اسب بخار در سطح صاف و در مدت چهار ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست می‌یابد. این خودرو دارای هفت دنده اتوماتیک است و بیشترین سرعت عملکرد گیربکس در تعویض دنده اتوماتیک را میان خودروهای موجود در بازار دارد. ب‌ام‌و ام2 کوچک‌ترین، باریک‌ترین و سبک‌ترین بدنه را میان نمونه‌های مختلف ب‌ام‌و دارد و این موارد باعث می‌شود رکورد سرعت را تا 270 کیلومتر در ساعت به نام خود ثبت کند.

ب‌ام‌و ام2 یکی از ده خودروی برتر سال 2017 میلادی شناخته شده است. این خودرو از سال 1393/2014 در کمپانی خودروسازی آلمانی ب‌ام‌و تولید می‌شود. ب‌ام‌و ام2 علاوه بر داشتن استانداردهای یک خودروی اروپایی از نظر قدرت و سرعت با برترین خودروهای اروپایی و آمریکایی رقابت می‌کند.

قیمت این مدل از 55 هزار و 595 دلار (حدود 210 میلیون تومان) در بازار جهانی آغاز می‌شود و البته نمونه‌های با امکانات بیشتر، قیمت‌های بمراتب بالاتری دارد.

مرسدس بنز سی 63

Mercedes-Benz C63 AMG S

مرسدس بنز سی63 یکی دیگر از خودروهای بسیار سریع جهان است که قیمت آن از حدود 81 هزار و 775 دلار (حدود 308 میلیون تومان) در بازار جهانی آغاز می‌شود. این خودرو در 9/3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و 503 اسب بخار قدرت دارد. این مرسدس بنز نمونه‌ای از خودروهای عضلانی قدرتمند است و در این خودرو قدرت فوق‌العاده باعث می‌شود راننده و سرنشینان کمترین خستگی ممکن را در سرعت بالا احساس کنند.

این خودرو که از سال 1393/2014 تولید می‌شود، از بدنه سبک‌تری نسبت به نمونه‌های دیگر بنز کلاس سی (C) ساخته شده است و به این ترتیب وزن آن صد کیلوگرم کاهش یافته است، اما در کنار بدنه سبک، ساختار این مرسدس بنز بسیار سفت و سخت طراحی شده و ایمنی آن از سایر نمونه‌های این رده بیشتر است. این خودرو در رده خودروهای اسپرت و در عین حال لوکس شناخته می‌شود.

مرسدس بنز ای‌ام‌جی (AMG) در واقع از نظر ظاهری و فنی ارتقا یافته است و عملکرد بهتری نسبت به خودروهای سری مرسدس دارد. به همین دلیل این خودرو در این رده و کلاس بنز از سرعت و قدرت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است. این مدل مرسدس بنز معمولا گران‌ترین و بهترین نوع خودروهای مرسدس بنز محسوب می‌شود.

سپیده شعرباف

دانش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها