شهرآورد تهران در بیله‌فلد. این مهم‌ترین خبری است که در روزهای داغ تابستان و خارج از حواشی نقل و انتقالات حول و حوش استقلال و پرسپولیس وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۸۱
دایی میهمان پرسپولیس و استقلال در بیله‌فلد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایران ورزشی ، دو تیم استقلال و پرسپولیس بر اساس اعلام حامی مالی مشترک دو باشگاه قرار است روز ۲۵ تیر در آلمان به مصاف هم بروند. البته برگزاری این بازی فقط منوط به تصمیم این دو باشگاه و حامی مالی مشترک‌شان نیست. نهادهای دیگری هم در آن دخیل هستند. نهادهایی چون شورای برون مرزی و حتی وزارت ورزش که به‌عنوان پشتوانه و مالک این دو تیم باید با برگزاری این بازی موافقت کنند و مهر تایید روی آن بزنند. برگزاری این بازی اما موافقان و مخالفانی هم دارد.

موافقان برگزاری این بازی معتقدند برگزاری چنین بازی‌هایی در سطح بین‌المللی مرسوم است و بسیاری از باشگاه‌های بزرگ دنیا پیش از آغاز فصل در تورهای خارجی به مصاف هم می‌روند. از نظر موافقان، انجام این بازی‌ها می‌تواند به فوتبال ایران چهره‌ای بین‌المللی بدهد. به‌عنوان نمونه در ایتالیا و قبل از آغاز سری آ، تیم‌هایی نظیر میلان، اینتر و یوونتوس در جامی به نام «تروفئو تیم کاپ» مقابل هم به میدان می‌روند. این تورنمنت سه جانبه همه ساله در ایمیلیا رومانو در منطقه رجو ایمیلیا ایتالیا با حضور سه تیم اینتر، یوونتوس و میلان برگزار می‌شود، اگرچه دو فصل است که ساسولو به جای اینترمیلان در این مسابقات شرکت می‌کند. مسابقاتی که جنبه درآمدزایی دارد و البته به جای 90 دقیقه، در سه زمان 45 دقیقه‌ای برگزار می‌شود تا تماشاگران بیشتر با تیم‌های خود و بازیکنان جدیدشان آشنا شوند.

از طرفی انجام یک شهرآورد اروپایی تجربه‌ای تازه است که می‌تواند در آینده و بعد از چند آزمون و خطا به منبع مهم مالی برای این دو باشگاه تبدیل شود. بخصوص که ایرانی‌های مقیم خارج از کشور که بسیاری از آنها علاقه خاصی هم به فوتبال و دو تیم استقلال و پرسپولیس دارند می‌توانند این تیم‌ها و بازیکنانشان را از نزدیک ببینند و البته در این راه و برای تماشای بازی نیز هزینه‌ای متقبل شوند. هزینه‌ای که می‌تواند منبعی برای درآمدزایی دو باشگاه باشد.

برگزاری بازی استقلال و پرسپولیس باعث عادی شدن شهرآورد می‌شود و از حساسیت‌های کاذب آن کم می‌کند و در نهایت منجر به ارائه بازی‌هایی جذاب و به اصطلاح تهاجمی می‌شود. با برگزاری چنین دیدارهایی، شاید بازیکنان و کادر فنی استقلال و پرسپولیس احتیاط را در بازی‌های رسمی کنار گذاشته و بازی‌های جذابتری به نمایش بگذارند. بازی‌هایی که به دل تماشاگران بنشیند و آنها را راضی به خانه‌های‌شان بفرستد.

ضمن اینکه قرار است از برگزاری این دیدار پول خوبی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پرداخت شود؛ پولی که پرسپولیسی‌ها برای پرداخت بدهی ژوزه روی آن حساب باز کرده‌اند. این دلایل موافقان برگزاری این بازی بود اما حرف مخالفان هم شنیدنی است و البته تا حدودی منطقی. این گروه معتقدند برگزاری شهرآورد پیش از آغاز فصل در ایران امری بی سابقه بوده و مشخص نیست که بعد از نتیجه این بازی، تیم بازنده دچار چه حاشیه‌هایی شده و چقدر به لحاظ روحی آسیب می‌بیند. از گوشه و کنار شنیده شده که کادرفنی دو تیم نگران این مساله هستند. نگرانی از بابت کم شدن روحیه بازیکنان شان. از طرفی با توجه به اینکه تیم‌ها تا هفته پنجم لیگ معمولا شکل خود را پیدا نکرده‌اند، برگزاری این دیدار با کیفیت فنی نازلی همراه خواهد بود و خود به خود از جذابیت‌های شهرآورد می‌کاهد.

با توجه به نزدیکی زمان بازی تا آغاز لیگ (حدود ۱۰ روز) احتمال خستگی بازیکنان و آسیب دیدگی‌شان با توجه به پشت سر گذاشتن تمرینات بدنسازی بالا خواهد بود و این مساله می‌تواند روی روند دو تیم در ابتدای لیگ تاثیر زیادی بگذارد. استقلال یک بار در دوره پرویز مظلومی در تعطیلات عید راهی سوئد شد و آن دیدار همان زمان هم مخالفان زیادی داشت ولی استقلال به سوئد رفت و در نهایت ضرر اردو در آن کشور را دید و نتوانست روند خوبش را در لیگ ادامه بدهد. البته آسیب دیدگی نه تنها در این بازی که در تمرین هم پیش می‌آید و این نمی‌تواند بهانه مناسبی برای منتفی شدن برگزاری این بازی باشد.

البته هنوز مسائل امنیتی بازی مشخص نیست و به صورت رسمی اعلام نشده که شورای برون مرزی با برگزاری این بازی موافق است یا نه. بازی در اروپا مطمئنا دل‌ مشغولی‌هایی با خود به همراه دارد و هنوز روشن نشده که به مسائل جانبی این ماجرا توجه شده است یا خیر. البته که مسوولان برگزاری این بازی از موافقت شورای برون مرزی خبر می‌دهند و اینکه آنها مشکلی با برگزاری شهرآورد در بیله‌فلد ندارند. حتی گفته می‌شود مدیران دو باشگاه مدارک خود را برای دریافت ویزا تحویل داده‌اند تا مشکلی بابت صدور روادید برایشان پیش نیاید.

مسوولان اجرایی این بازی سعی دارند پای شخصیت‌های بزرگ فوتبال آلمان و ایران را به این بازی باز کنند. برای حضور آلمانی‌ها رایزنی ادامه دارد اما از بین ایرانی‌ها احتمالا علی دایی راهی بیله‌فلد می‌شود تا با حضور در ورزشگاه آرمینیا، هم شهرآورد را از نزدیک ببیند و هم خاطره‌های قدیمی‌اش را زنده کند. خاطره‌هایی که در اواسط دهه 90 میلادی برای او در بیله‌فلد به‌وجود آمد و در نهایت باعث حضور دایی در بایرن مونیخ شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها