سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با جام جم آنلاین:

هیات ایرانی در عراق در حال مذاکره با مقامات فرودگاه نجف است / نتایج فردا مشخص می شود

ایرلاین‌های ایرانی پروازهای خود به مقصد نجف را از امروز (۱۰ تیر) متوقف کردند.
کد خبر: ۱۰۴۶۷۶۱
توقف پروازهای ایران به نجف از امروز

به گزارش جام جم آنلاین ،چندی پیش فرودگاه نجف شرکت های هواپیمایی را به پرداخت عوارض گمرکی از دهم تیرماه امسال، به ازای هر پرواز 85 دلار و هر صندلی پرواز 15 دلار ملزم کرده و این مساله موجب افزایش هزینه های شرکت های هوایی شده و پرواز در این مسیر را برای آنها غیراقتصادی کرده است.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز در گفت و گویی باتایید خبر توقف پروازها به نجف اعلام کرد :شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از چند هفته قبل رسما اعلام کرده بودند که در صورت عدم تغییر شرایط اعمال شده از سوی فرودگاه نجف برنامه‌های خود را برای پرواز به سمت این فرودگاه متوقف خواهند کرد که این اتفاق از صبح امروز اجرایی شد.

وی ادامه داد: هر چند احتمال آن وجود دارد که تعداد بسیار محدودی پرواز از سوی بعضی از ایرلاین‌ها برای بازگرداندن تعدادی از مسافران‌شان در نجف ادامه داشته باشد، اما این پروازها به طور کلی متوقف شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره‌ی چگونگی پیگیری این موضوع و حل شدن آن نیز توضیح داد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته عصر امروز نمایندگانی از طرف سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی‌ ایران با مسوولان فرودگاه نجف دیدار و گفت و گو خواهند داشت که امیدواریم مسائل به وجود آمده طی این جلسه حل شود.

اسعدی سامانی ادامه داد: در صورتی که مسوولان فرودگاه نجف نسبت به احقاق حقوق ایرلاین‌های ایرانی و در نظر گرفتن شرایط آن نگاه مثبتی داشته باشند می‌توان به از سرگیری پروازها امیدوار بود،‌اما در غیر این صورت فعلا پروازهای ایران به نجف متوقف هستند و این برنامه‌ها به سمت فرودگاه بغداد حرکت خواهند کرد.

همچنین رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز به جام جم آنلاین گفت :استمرار یا توقف پروازهای شرکت های ایرانی به فرودگاه نجف امروز در جلسه مسئولان فرودگاه نجف با انجمن شرکت های هوایی در سازمان هواپیمایی کشوری مورد بررسی قرار می گیرد.

رضا جعفرزاده، با اشاره به اینکه 10 شرکت ایرانی به فرودگاه نجف پرواز دارند، افزود: ادامه پروازها به سمت نجف منوط به متعارف کردن نرخ ها خواهد بود و سازمان هواپیمایی کشوری نیز در تلاش است تا مسئولان فرودگاه نجف را متقاعد کند تا نسبت به تصمیمات اخیر خود تجدید نظر کنند.

وی اظهارداشت: افزایش قیمت ها از طرف فرودگاه نجف هزینه های گزافی را به زائران ایرانی تحمیل می کند، زیرا دریافت عوارض 85 دلاری از هر پرواز و 15 دلاری از هر صندلی در این فرودگاه هزینه ها افزایش می دهد، ضمن این که قرار است 10 دلار هم از هر مسافران در فرودگاه نجف دریافت شود.


جعفرزاده تصریح کرد: ادامه پروازهای شرکت های ایرانی به نجف منوط به تجدید نظر مسئولان این فرودگاه است و تصمیم ایرلاین های ایرانی مبنی بر قطع پروازهای برنامه ای از دهم تیرماه به مقصد نجف به دلیل از افزایش بی رویه عوارض گمرکی و هزینه های هندلینگ فرودگاه نجف توسط سازمان هواپیمایی کشوری در دست پیگیری است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری یادآورشد: پیش از این شرکت های ایرانی اعتراض خود را به صورت کتبی از طریق انجمن شرکت های هواپیمایی به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کرده بودند و قرار است این مشکل امروز در جلسه ای با مسئولان فرودگاه نجف مورد بررسی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها