گزارشی از پشت صحنه برنامه «بر بلندای همت»

صدایی از قلب سرزمین ایران

گزارش از پشت صحنه برنامه رادیویی اینجا تهران است

صدایی که صدای شماست

کجای استان تهران هستید؛ رباط‌کریم، دماوند، پاکدشت یا شاید هم فیروزکوه، فرقی نمی‌کند هر کجای استان تهران که باشید از شهریار، اسلامشهر، شمیرانات گرفته تا قرچک، پیشوا و...در برنامه «اینجا تهران است» از رادیو تهران شنیده می‌شوید.
کد خبر: ۱۰۴۶۷۲۲
صدایی که صدای شماست

شبکه رادیویی تهران صدای پایتخت برنامه‌ای با عنوان «اینجا تهران است» دارد که دغدغه‌اش مشکلات و مسائل شهرستان‌ها و روستاهای استان تهران است.

اینجا تهران است کاری از گروه مدیریت و برنامه‌ریزی شهری رادیو تهران است که از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 13 و 30 دقیقه تا 14 و 10 دقیقه از موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز پخش می‌شود.

پلی بین مردم و مسئولان

مهدی رادفر که بیش از یک سال و نیم تهیه‌کننده این برنامه است، می‌گوید: پیگیری رویدادها و اخبار شهرستان‌ها سال‌ها در برنامه همسایه سلام روی آنتن می‌رفت، اما در حال حاضر حدود یک سال و نیم است که با تغییر عنوان برنامه با همان ساختار و محتوای پیگیر مشکلات مردم در شهرستان‌های استان تهران هستیم. اولویت این برنامه را می‌توان در یک جمله بیان کرد؛ برنامه اینجا تهران است پلی است بین مردم و مسئولان استان تهران. این که مردم آگاه باشند در شهر، محله، روستا و منطقه‌ای که زندگی می‌کنند چه اتفاقی رخ می‌دهد. شهروندان ضمن این‌که از یک برنامه رادیویی درباره پیرامون خود آگاهی و اطلاعات کسب می‌کنند، می‌توانند برای رفاه حال خودشان در منطقه، شهر و روستایشان پیگیر مشکلات و رفع آنها شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که هدف‌نهایی این برنامه چیست، می‌گوید: هدف برنامه اطلاع‌رسانی از اتفاقات و رویدادهایی است که در جای جای استان تهران می‌افتد، این اتفاقات می‌تواند فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، سیاسی و.... باشد که دانستن آن می‌تواند برای شهروندان استان تهران جالب توجه باشد. هدف‌غایی و نهایی این برنامه رفع مشکلاتی است که در گوشه‌و‌کنار وجود دارد و با رساندن صدای مردم آن منطقه به گوش مسئولان، می‌توان به زندگی بهتر آنها کمک کرد.

برنامه‌ای ارتباط‌گرا

پیگیری مشکلات مردمی بر چه اساسی انجام می‌شود؟ از دیگر پرسش‌هایی است که رادفر پاسخ می‌دهد او می‌گوید: مسئولان از طریق تلفن و پیامک‌های شهروندان از مشکلات مردم آگاه می‌شوند، برنامه نمی‌تواند پیگیر رفع مشکل شهروندان باشد این مردم هستند که می‌توانند نظارت کنند مشکلاتشان رفع شده است یا خیر، اگر مشکل‌شان حل نشده باشد از مسئول مربوط خواسته می‌شود در برنامه حضور یابد و در مورد آن توضیح دهند.

تهیه‌کننده برنامه معتقد است این برنامه در لحظه، تعاملی و ارتباط گرا بین مردم و مسئولان است، کمتر برنامه‌ای تهیه می‌شود که هم در ارتباط با مسئولان پررنگ باشد و هم صدای مردم و مسئولان را دائم به هم برساند، این مهم ترین شاخصه برنامه است که در جای خودش کم نظیر بوده و حجم گسترده‌ای از اطلاعات و اخبار در حوزه‌های مختلف را طی سال از مسئولان پوشش می‌دهد.

آشنایی با قابلیت‌ها

آنونس برنامه این‌گونه آغاز می‌شود: اینجا تهران است؛ شهریار، اسلامشهر، شمیرانات، فیروزکوه، قرچک، پیشوا و... همه شهرستان‌های استان تهران در اینجا تهران است.

اکبر یاری اجرای این برنامه را برعهده دارد. او در ابتدای صحبت‌هایش می‌گوید: با اینجا تهران است آمدیم از شهرستان‌ها و روستاهای استان تهران حرف بزنیم، امیدواریم شما هم ارتباطتون را با این برنامه حفظ کنید. تلفن‌های ما در اختیار شماست. «اینجا تهران است» فرصت خوبی است تا با قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان‌های استان تهران بیشتر آشنا شویم.

صدای همه هم استانی‌ها

حالا شهروندان با برنامه تماس می‌گیرند و مشکلات شهرستان‌شان را مطرح می‌کنند. اکبر یاری در پاسخ مخاطبان می‌گوید: از تماس‌های تلفنی شما ممنونیم که مسائل خودتان را با ما درمیان می‌گذارید. ما به اندازه توان خودمان این موارد را پیگیری می‌کنیم بویژه درباره مسکن مهر که تلفن‌های زیادی داریم امیدواریم مسئولان بشنوند.

مریم کریمی - ضمیمه قاب کوچک جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها