45 سال از برد تاریخی 6-3 تیم منتخب تهران برابر بایرن مونیخ گذشته است.
کد خبر: ۱۰۴۶۶۱۹
روزی که بایرن در تهران شش تایی شد! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از ورزش سه، در روز 9 تیر ماه سال 1352 تیم منتخب فوتبال ایران (متشکل از بازیکنان باشگاه های تهران) در یک بازی دوستانه موفق شد با نتیجه 6-3 تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان را شکست دهد.

این دیدار در ورزشگاه آزادی تهران، با حضور 25 هزار تماشاگر و به قضاوت داود نصیری از کشورمان برگزار شد.

محمد صادقی در دقایق 11، 62 و 77، همایون بهزادی در دقیقه 10، غلامحسین مظلومی در دقیقه 12 و صفر ایرانپاک در دقیقه 42 گلهای تیم ایران را زدند.

همچنین گرد مولر در دقیقه 16، دورن برگر در دقیقه 25 و روت در دقیقه 75 برای تیم بایرن مونیخ گلزنی کردند.

برای تیم ایران در این مسابقه ناصر حجازی، ابراهیم آشتیانی، جعفر کاشانی، مجید حلوایی، مصطفی عرب (اکبر کارگرجم از دقیقه 28)، علی پروین (جواد قراب از دقیقه 83)، پرویز قلیچ خانی، مهدی مناجاتی، محمد صادقی، همایون بهزادی (صفر ایرانپاک از دقیقه 21) و غلامحسین مظلومی به میدان رفتند.

نفراتی چون بکن باوئر، گرهاردمولر، هولزنباین،اولی هوینس، سپ مایر وراینر زوبل شماری از مردان تیم فوتبال بایرن مونیخ در این روز بودند.

آن روزها بایرن مونیخ تنها تیم بزرگی نبود که برای مسابقات فوتبال به ایران می آمد، تیم هایی چون کریستال پالاس، چلسی و منچستر یونایتد از انگلستان، سانتوز و کروزیرو از برزیل، هامبورگ از آلمان غربی، بنفیکا از پرتغال و تیم های ملی فوتبال مجارستان و رومانی و شوروی و ستارگانی چون پله، گوردون بنکس، جورج بست، گردمولر، بکن باوئر، اوزه بیو، ماساپوست، بلوخین، نیلاشی، تری یوراث و... به راحتی و به سهولت در فوتبال ایران حضور یافته و با تیم های مهم فوتبال ما بازی می کردند.

جالب اینکه سال ها بعد، برخی افراد اعلام کردند بازیکنان تیم بایرن مونیخ پول زیادی در ایران گرفته بودند و در زمین بازی، مست و لایعقل بازی می کردند! سالها بعد وقتی دلیل خوردن 6 گل بایرن مونیخ را از بکن باوئر در جریان حضورش در ایران قبل از جام جهانی 2006 پرسیدیم او گفت، بازیکنان تیم بزرگ ما در آن زمان تازه مسابقات لیگ و سپس جام ملتهای اروپا را به پایان رسانده و در دوران استراحت برای سال بعد بودند با این حال تیم ما برابر تیم شما شوک شد چرا که فکر نمی کردیم این طور خوب بازی کنید!

فرانتس بکن باوئر در این زمینه به کیهان ورزشی گفته بود: «من در این فصل بیش از 134 مسابقه داده ام که این یک کار طاقت فرسا بوده است. چه حتی بازیکنی نظیر په له در اوج قدرت هرگز سالی بیش از یکصد مسابقه نداشته است و سایر بازیکنان ملی نیز به همین ترتیب بوده اند.»

بعد از بازی بکن باوئر، گرهارد مولر، شووان مدیر تکنیک و ادو لاتک مربی تیم مهمان سفارت آلمان در تهران شدند کیهان ورزشی از قول بکن باوئر نوشت :« این سخت ترین روزهای زندگی من در ورزش بوده است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها