داور آلمانی جشنواره زیبایی اسب اصیل ایرانی گفت: اسب‌های ایرانی با اصالت و زیبا هستند که باید به دنیا معرفی و برای نسل‌های آینده حفظ شوند.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۷۲

جشنواره اسب اصیل ایرانی تحت‌عنوان جشنواره اسب اصیل طاقبستان در دو بخش اسب اصیل کرد و عرب از روز چهارشنبه هفته گذشته در استادیوم 15 هزار نفری کرمانشاه آغاز شده و تا فردا یکشنبه ادامه دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مارک ترلا، اظهار کرد: اسب‌های ایرانی از نظر ظاهر و قدرت شباهتی به اسب‌های مدرن ندارند، اما در نوع خود بی نظیر و ارزشمند هستند.

وی افزود: براساس آنچه مشاهده می‌کنیم خوشبختانه حمایت‌های مطلوبی از پرورش اسب در ایران انجام می‌شود و صنعت پرورش اسب در این کشور در حال پیشرفت است. این داور بین‌المللی عنوان کرد: نباید اجازه دهیم اسب‌های اصیل ایرانی به دلیل رقابت با اسب‌های مدرن از میدان بیرون بروند و پرورش دهندگان آنها را فراموش کنند. وی اظهار کرد: پرورش دهنده‌های ایرانی، اسب‌های سالم و زیبایی دارند که نظر من را به خود جلب کرد.

این داور آلمانی با بیان این‌که اسب‌های ایرانی متفاوت هستند، افزود: اسب کرد یک اسب منحصرا ایرانی است و در هیچ جای دنیا نمونه آن پیدا نمی‌شود.

ترلا ادامه داد: اسب کرد اسبی زیباست که حرکت و هیکل آن قابل تحسین است.

وی درباره اسب‌های عرب ایرانی نیز گفت: اسب‌های عرب ایرانی، نژادی متفاوت‌اند که حرکات زیبایی انجام می‌دهند و هیکل زیبایی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها