طبق نتایج یک مطالعه جدید، برخی کارهای ساده نظیر مصرف روزانه آسپرین ممکن است از زنان باردار در مقابل شرایط پرخطر نظیر «پره اکلامپسی» محافظت نماید.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۵۶
مصرف روزانه آسپرین موجب کاهش عوارض بارداری می شود

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، کیپروس نیکولایدز، سرپرست تیم تحقیق در بیمارستان کالج کینگ لندن، در این باره می گوید: پره اکلامپسی یکی از جدی ترین عوارض بارداری است که ریسک بالای مرگ را برای مادر و نوزاد به همراه دارد.

اما وی تاکید می کند که این شرایط تا حد زیادی قابل پیشگیری است. عارضه پره اکلامپسی با افزایش فشارخون در طول بارداری همراه است.

در مطالعه جدید، دوز ۱۵۰ میلیگرم آسپرین در روز بررسی شد. در حالیکه در مطالعات قبلی از دوز آسپرین بچه ۸۱ میلیگرم استفاده شده بود.

به گفته نیکولایدز، در مطالعات قبلی با مصرف آسپرین بچه ریسک بروز پره اکلامپسی حدود ۱۰ درصد کاهش یافته بود. اما در جدیدترین مطالعه در مورد تاثیر مصرف آسپرین با دوز بالاتر، این خطر تا ۶۲ درصد کاهش یافته بود.

پره اکلامپسی می تواند بر تمام اعضای بدن زن تاثیر گذارد. علت دقیق آن ناشناخته است اما برخی فاکتورهای پرخطر نظیر موارد زیر موجب بروز آن می شوند:

- سابقه قبلی پره اکلامپسی؛

- بیش از یک بار باردارشدن؛

- ابتلا طولانی مدت به فشارخون بالا؛

- ابتلا به بیمار های مزمن نظیر دیابت نوع ۱ یا ۲، بیماری های خودایمنی و مشکلات کلیوی.

محققان توصیه می کنند زنان در معرض ریسک بالای پره اکلامپسی، بین هفته های ۱۲ و ۲۸ بارداری شروع به مصرف آسپرین با دوز پایین کنند. هرچند تاکید می شود قبل از مصرف آسپرین حتما با پزشک مشورت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها