خودم را با کسی مقایسه نمی‌کنم

صمیمی: بعد از انتخابی به فکر مدالم

محمد صمیمی، پرتابگر دیسک ایران در جریان اردوی آماده سازی ملی پوشان دوومیدانی در شیراز حد نصاب 60.90 سانتی‌متری را به دست آورد تا جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را به دست بیاورد. این رکوردگیری با حضور هادی سپهرزاد و سیروس زارع و البته ناظران فدراسیون دوومیدانی صورت گرفت.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۷۲

پیش از این سازمان تیم‌های ملی فدراسیون دو و میدانی، رکورد 60 متر را به عنوان حدنصاب پرتابگران دیسک برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی تعیین کرده بود. محمد صمیمی که مثل همه ورزشکاران دیگر رشته دوومیدانی همیشه از برنامه‌ریزی نامنظم رنج برده در قهرمانی آسیا کار بسیار سختی را پیش رو خواهد داشت. حریفان او بزرگ‌ترین رکوردداران آسیایی و جهانی هستند.

با این حال صمیمی دست از تلاش و تمرین برنمی دارد. او در سال‌های اخیر بارها در راه رسیدن به اهداف مختلف ناکام مانده است، اما هنوز هم مقاوم و سرسخت پیش می‌رود. خوب می‌داند برای قهرمانی آسیا کار دشواری پیش رو دارد، دشواری‌هایی که در خود ایران آغاز شده است. از برگزاری اردو گرفته تا نحوه کار کردن با مربی. مثل همیشه هم نمی‌توان به صمیمی شانس قطعی دستیابی به مدال داد اما او خودش امید دارد و می‌گوید مدال قهرمانی آسیا دور از دسترس نیست.

این ملی‌پوش درباره رکوردگیری و رسیدن به حد نصاب قهرمانی آسیا می‌گوید: خوشبختانه فعلا برنامه هایم بر اساس هدفی که تعیین کرده‌ام پیش رفته است. دستیابی به حد نصاب لازم نیز یکی از این برنامه‌ها بود. کسب هر نوع رکوردی براحتی به دست نمی‌آید و نیازمند طی شدن روندی طولانی و طاقت‌فرساست. برای به دست آوردن این رکورد نیز تمرینات متنوعی را پشت سر گذاشتم.

صمیمی درباره برنامه‌های برون مرزی که برای برخی ورزشکاران دوومیدانی درنظر گرفته می‌شود، اما او همچنان باید در ایران آن هم با حاشیه زیاد تمرین کند می‌گوید: رقابتی با کسی ندارم و کار خودم را انجام می‌دهم. همه چیز به خودم بستگی دارد و چیزی که انگیزه من را بیشتر می‌کند مقایسه شرایط کنونی‌ام با دیروز است و این که آیا بهتر شده‌ام یا آماده‌تر به نظر می‌رسم یا خیر. بقیه چیزها اهمیتی ندارد و باز هم تاکید می‌کنم من با کسی رقابتی ندارم. رقیبم در واقع خودم هستم.

صمیمی درباره برنامه آینده‌اش بعد از قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی می‌گوید: حضور در قهرمانی آسیا بدون برگزاری اردو یا تمرینات اصولی کاملا بی‌معناست و اصلا منطقی نیست. من قطعا برنامه‌هایی خواهم داشت، اما اینک نمی‌توانم به تنهایی تصمیم بگیرم و قطعا به مشاوره نیاز دارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها