پاتک شبانه پلیس تهران بزرگ به مخفیگاه مجرمان پایتخت به دستگیری 145 زورگیر و سارق و انهدام 30 باند سرقت منجر شد.
کد خبر: ۱۰۴۳۵۳۱

به گزارش جام‌جم، صبح دیروز، رئیس پلیس پایتخت در حاشیه اجرای طرح امنیت محله‌محور و دستگیری ده‌ها سارق سابقه‌دار تهران گفت: «ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ طی 24 ساعت، حدود 30باند زورگیری و سرقت را که شامل 145 نفر بودند، متلاشی کردند. 60 درصد دستگیر شده‌ها ساکن تهران و بقیه از شهرهای اطراف بودند که همگی در عملیات چندماهه و منسجم پلیسی به دام افتادند.»

سردار حسین ساجدی‌نیا 59 درصد این افراد را سابقه‌دار دانست و افزود: «60 درصد دستگیر شده‌ها زورگیر و کیف‌قاپ هستند. در این عملیات دو باند سرقت مسلحانه نیز متلاشی شد که اعضای یکی از این باند‌ها اقدام به سرقت کرده و دیگری نیز قصد سرقت از یک مغازه فرش‌فروشی را داشتند که دستگیر شدند.» در عملیات پلیس پایتخت، یک باند سرقت و فروش خودروهای مسروقه نیز متلاشی شده و بیش از 60 دستگاه خودرو از آنها به دست آمده است.

وی با بیان این موضوع ارزش کل اموال مسروقه را بیش از 24 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طرح امنیت محله‌محور و برخورد با اراذل و اوباش تهران در روزهای آینده ادامه خواهد داشت و با توجه به شروع فصل تابستان و مراجعه شهروندان به پارک‌ها و مناطق تفریحی، طرح پارک‌ها نیز برای ارتقای آرامش مردم در دستور کار پلیس قرار خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی پایتخت در ادامه به موضوعات دیگری از جمله امنیت تهران پرداخت و با مطلوب توصیف کردن آن گفت: «در روزهای اخیر در حوزه امنیتی هیچ مورد دستگیری در شهر تهران نداشتیم. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده نیز، پست‌های ایست بازرسی در شهر تهران ادامه‌دار خواهد بود.»

او با اشاره به انتشار فیلمی از درگیری برخی ماموران و تجمع‌کننده‌ها، از برخورد پلیس با ماموران خاطی خبر داد و افزود: «روز یکشنبه، در مقابل یکی از موسسات مالی بین تجمع‌کننده‌ها و نیروهای پلیس درگیری رخ داد که متاسفانه چند نفر از عوامل پلیس خودسرانه عمل کردند و با تجمع‌کننده‌ها درگیر شدند. فرمانده میدان بلافاصله وارد عمل شد و به این اقدام آنها اعتراض کرد و سایر ماموران هم برای ممانعت از درگیری وارد عمل شدند. با مشخص شدن موضوع و بررسی ابعاد مختلف، برخورد قانونی لازم با خاطیان انجام شد.»

یزدان مرادی - حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها