بامداد امروز در بلوار نبرد تهران رخ داد

سه مجروح حاصل انفجار در ساختمان مسکونی +عکس

آتش سوزی ناشی از انفجار مهیب در یک ساختمان 5 طبقه مسکونی باعث تخریب بخش هایی از دو واحد مسکونی مجاور یکدیگر و همچنین مصدومیت دو پیر زن و مرد جوانی شد.
کد خبر: ۱۰۴۲۰۷۹
سه مجروح حاصل انفجار در ساختمان مسکونی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از سازمان آتش نشانی تهران، همزمان با شنیدن صدای شدید انفجار و مشاهده دود و شعله از داخل واحد مسکونی، همسایگان سراسیمه طی تماس با سامانه ۱۲۵، جریان حادثه را به آتش نشانی اطلاع دادند.

ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران نیز ساعت ۵۰ دقیقه بامداد امروز به سرعت آتش نشانان ایستگاه های ۴۸ و ۲۴ به همراه گروه امداد و نجات 2، نردبان، تشک نجات، خاور حامل دستگاه تنفسی و نیز سه دستگاه آمبولانس اورژانس را به بلوار نبرد، خیابان ده حقی، خیابان علامه امینی جنوبی اعزام کرد.

افسر آماده منطقه ۸ عملیات سازمان آتش نشانی تهران که به اتفاق نیروها به محل حادثه اعزام شده بود در این خصوص ابراز داشت: پس از رسیدن به محل مشاهده شد که در طبقه دوم یک ساختمان ۵ طبقه مسکونی ده واحدی، یکی از واحدهای مسکونی به مساحت ۷۰ متر مربع به دلیل نامعلومی دچار انفجار و به دنبال آن طعمه آتش سوزی شده بود.

وی با ذکر این مطلب که دود و شعله های آتش تمامی قسمت های این واحد مسکونی را فرا گرفته بود، افزود: شدت انفجار به اندازه ای بود که دیوار مابین دو واحد مسکونی مجاور هم فروریخت و آتش به واحد مسکونی کناری هم سرایت کرد.

حسین کوکبی در مورد چگونگی عملیات مهار این آتش سوزی گفت: نیروهای آتش نشانی بی درنگ پس از ایمن کردن محل با قطع برق و گاز ساختمان، به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با کشیدن دو رشته لوله آب پرفشار آتش نشانی و استفاده از تجهیزات کامل انفرادی، وارد ساختمان شدند و به مقابله با شعله های سرکش آتش پرداختند.

وی در ادامه اظهار داشت: گروه دیگر از آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش، برای یافتن گرفتار شدگان احتمالی به جستجوی طبقات این ساختمان مشغول شدند که سرانجام توانستند سه تن از مصدومان این حادثه بنام های سلطان-ق 80 ساله، محفوظ-الف 80 ساله و همچنین محمود-ق 35 ساله را از ساختمان خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دهند.

این افسر آماده آتش نشانی اضافه کرد: با توجه به این که مصدومان این حادثه، حال عمومی مساعدی نداشتند بلافاصله هرسه نفر به وسیله آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

کوکبی خاطرنشان کرد: پس از خاموش شدن کامل این آتش سوزی و تخلیه دود ازداخل ساختمان به وسیله فن های قوی فشار مثبت و همچنین اطمینان از تخلیه کامل ساکنان از داخل ساختمان، نیروهای آتش نشانی با دادن تذکرات ایمنی لازم به مالکان و ساکنان ونیز تحویل محل به عوامل انتظامی، عملیات خود را به پایان رساندند.

وی در خاتمه در مورد علت حادثه و خسارات وارده ابراز داشت: کارشناسان آتش نشانی هم اکنون در حال بررسی دلایل وقوع این حادثه و همچنین برآورد میزان دقیق خسارات وارده به ساختمان و ساکنان آن هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
۰
۰
یه جوری نوشتین انگار بمب گذاری شده....

نیازمندی ها