نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برخلاف حمایت قاطعانه خود از تحریم های روسیه اظهار داشت که وضع تحریم های جدید علیه ایران ممکن است «توافق مهم هسته ای با تهران را در معرض خطر قرار دهد».
کد خبر: ۱۰۴۲۰۱۳
سندرز: تحریم های جدید ایران توافق هسته‌ای را به خطر می‌اندازد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، برنی سندرز سناتور دموکرات و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به تصویب طرح جامع تحریم های ایران و روسیه در مجلس سنای آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: «من باور دارم که تحریمهای جدید علیه ایران ممکن است توافق مهم هسته ای با تهران را در معرض خطر قرار دهد».

وی در پیامی دیگر با اتخاذ موضعی کاملاً متفاوت، از وضع تحریمهای جدید علیه روسیه حمایت کرد.

این سناتور دموکرات پس از دادن رأی منفی به طرح جامع تحریم های ایران و روسیه در مجلس سنا، در بیانیه ای که بخش هایی از آن را در صفحه توئیتر خود نیز آورده، تصریح کرده است: «من قاطعانه از تحریم ها علیه روسیه که در این لایحه گنجانده شده است، حمایت می کنم. اینکه روسیه در انتخابات آمریکا یا هر کشور دیگری در جهان مداخله کند، غیرقابل قبول است و یک چنین اقداماتی باید عواقبی داشته باشد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «من به شدت نگران سیاست ها و فعالیت های دولت ایران به ویژه حمایت تهران از دولت بشار اسد در سوریه هستم. من در گذشته به تحریم ها علیه ایران رأی موافق داده ام و باور دارم که تحریم ها ابزاری مهم برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره بود. اما معتقدم که این تحریمهای جدید ممکن است توافق بسیار مهم هسته ای را که بین آمریکا و متحدانش و ایران در سال 2015 منعقد شد، در معرض خطر قرار دهد. این ریسکی است که ارزش آزمودن ندارد. به ویژه در شرایطی که تنش ها بین ایران و عربستان سعودی و متحدان آن رو به فزونی است. من فکر می کنم که آمریکا باید نقش بی طرفانه تری در خاورمیانه ایفاء کند و نه تنها برای مقابله با فعالیت های ایران بلکه برای مقابله با حمایت چند دهه ای عربستان سعودی از افراط گرایی رادیکال راه هایی بیابد».

گفتنی است؛ روز پنج شنبه طرح جامع تحریم‌های ایران و روسیه در مجلس سنای آمریکا تصویب شد.

این طرح با اکثریت قاطع آراء تصویب شد و سناتور «برنی سندرز» و «راند پاول» به آن رأی منفی دادند.

این طرح که با ۹۸ رأی موافق در مقابل ۲ رأی مخالف به تصویب رسید، برای تبدیل شدن به قانون نیازمند تصویب در مجلس نمایندگان و امضای رئیس جمهور آمریکاست.

این قانون علاوه بر اینکه اشخاص و شرکت های مرتبط با برنامه موشکی ایران را در معرض تحریم قرار می دهد، دست رئیس جمهور آمریکا را برای وضع تحریم های جدید علیه ایران به بهانه تروریسم و نقض حقوق بشر باز می گذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها