مدیر پایگاه میراث جهانی برج قابوس در جلسه پلان مدیریتی برج قابوس اظهار داشت: مطالعه، بررسی و تحقیق شرایط محیطی بر کالبد گنبد قابوس در دهه گذشته بر مبنای مدارک و اسناد موجود و نتیجه طرح اکشن پلان یا اجرای پلان مدیریتی مجموعه قابوس در برنامه نخست از جمله طرح‌های مطالعاتی سال 96 خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۴۱۹۹۲

به گزارش جام جم، جاوید ایمانیان افزود: 2 طرح مطالعاتی دیگر با تخصیص 120 میلیون تومان در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: اگر در سال 96 اعتبارات دیگری تخصیص یابد بنا داریم، مطالعات زیر سطحی و سازه‌ای بنا روی تپه و وضعیت آن در گذشته و مقدار مقاومت آن در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله را انجام دهیم.

ایمانیان یادآور شد: نمایندگان مجلس بویژه نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی می‌تواند ردیف و بودجه استانی را فراهم کند تا با تخصیص بودجه ملی، شرایطی فراهم شود و بتوانیم از یونسکو اعتباراتی جذب کنیم.

وی تاکید کرد: برج قابوس یکی از 21 اثر جهانی در کشور است و امسال جزو 16 جاذبه گردشگری نخست کشور شناخته شده که باید مسئولان استانی و شهرستانی در کنار مردم، نسبت به حفاظت و مرمت و نگهداری آن همت گمارند.

وی اظهار کرد: برج قابوس یکی از شاخص‌های معماری دنیاست و یکی از شرایط سخت این برج، منحصر به فرد بودن آن است.

ایمانیان گفت: برای ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری در گنبدکاووس، نیاز به مشارکت مردم و مسئولان و همکاری بین این دوست تا رویدادهای اجتماعی مدیریتی صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها