کارلوس کی‌روش، وقتی به فوتبال ما اضافه شد که به تیم درجه دو آسیا تبدیل شده بودیم و این را جامعه فوتبال ایران پذیرفته بود. روزهای اول حضور کی‌روش در فوتبال ما روزهای ذوق‌زدگی ما بود. همه محترمانه به او نگاه و با او برخورد می‌کردند، اما این وضعیت دوامی نداشت.
کد خبر: ۱۰۴۱۶۳۷

آرام آرام انتقادها و کنایه‌ها شروع شد تا سرانجام به جنگ رودررو کشید. هر حرف کی‌روش تعبیری داشت تا دستمایه جنگی تازه شود؛ اما او ماند تا برنامه‌اش را تا روزهای آفتابی فوتبال ایران پیش ببرد. او تیم ملی را به دو جام‌جهانی رساند و در جام ملت‌ها هم قربانی اشتباه داور استرالیایی شد تا تیم ما از رسیدن به قهرمانی محروم شود. در این مدت دشمنان کی‌روش بیکار نبودند و از هر فرصتی برای ضربه زدن به او استفاده کردند؛ این که پول بیت‌المال را می‌بلعد، پول مفت می‌گیرد، با فوتبال ایران دلالی می‌کند، نگاه از بالا به پایین به فوتبال ایران دارد و تاثیری در فوتبال ایران نداشته است.

به مدافعان کی‌روش بی‌رحمانه تاختند و آنها را که به‌دلیل تعصب به وطن از یک سرمربی بزرگ حمایت می‌‌کردند، اجنبی‌پرست و قلم به مزد معرفی کردند. دشمنان کی‌روش حتی بازی ایران مقابل آرژانتین را یک فوتبال ضعیف قلمداد کردند و معتقد بودند، فوتبال ما باید مقابل آرژانتین تهاجمی بازی می‌کرد! دشمنان کی‌روش حتی موقعیت جبهه جنگ را تغییر دادند تا برانکو رودرروی کی‌روش بایستد و بتوانند از پتانسیل هواداران پرسپولیس برای پیروزی در این جنگ بهره ببرند؛ اما باز هم موفق نشدند. کی‌روش ماند تا تیم ملی ایران برای اولین‌بار در تاریخ، دو صعود پیاپی به جام جهانی را تجربه کند.

کی‌روش ماند تا فوتبال ایران بعد از مدت‌ها سرانجام روزهای آفتابی را تجربه کند، اما لازم است در این روزهای آفتابی از او پوزش بخواهیم. او به چمن کمپ انتقاد کرد چون نگران سلامت بازیکنان ایران بود و ما این را زیاده‌خواهی تعبیر کردیم؛ چمنی که مارچلو لیپی سرمربی چین حاضر نشد تیمش را دو روز در آن تمرین دهد و به نشانه اعتراض به کنفرانس رسانه‌ای هم نیامد... کی‌روش به لباس تیم ملی اعتراض داشت و آنقدر ادامه داد تا یک برند مناسب بر تن بازیکنان تیم ملی ایران نشست؛ اما ما این را نتیجه نگاه از بالا به پایین او دانستیم.... کی‌روش مبارزه با بازیکن‌سالاری مفرط در این فوتبال را آغاز کرد و لیگ ما را و بعد، تیم ملی ما را جوان کرد و حالا مطمئنیم این تیم تا سال‌ها برای ما بازی می‌کند... اما کار او را ندیدیم و چشمانمان را به همه خدمات او بستیم... کی‌روش تیمی ساخت که ستاره‌ها در آن، جرات باندبازی ندارند. همه بازیکنانش یک تیم واحد هستند که برای موفقیت ایران تلاش می‌کنند؛ اما همه چیز را بی‌ارزش جلوه دادیم تا کار کی‌روش بزرگ نشود... کی‌روش در پنج سال 30 میلیارد تومان از ما پول گرفت و با دو صعود به جام جهانی 70 میلیارد تومان به فوتبال ما سود رساند؛ اما باز هم او را دزد بیت‌المال معرفی کردیم.....

ما برای همه این خدمات کی‌روش و برای همه این ندیدن‌هایمان به او یک عذرخواهی بدهکاریم و آرزو می‌‌کنیم همه اهالی فوتبال متحد شوند و در کنار هم برای موفقیت تیم ملی در روسیه تلاش کنند. آرزو می‌کنیم همه منتقدان به این نتیجه برسند که اگر موفقیتی برای تیم ملی ایران به دست بیاید، موفقیت ایران است، نه کی‌روش.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها