اعلام رده‌بندی بهترین‌ تکواندوکاران جهان

خیال ملی‌پوشان در چند وزن راحت است

کمتر از ده روز تا آغاز رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان، زمان باقی مانده است و در این فاصله خیلی از اهالی این ورزش معتقدند مهدی بی‌باک، سرمربی تیم ملی توانسته است آرامش را در اردوی تیم ملی حاکم کند. رقابت‌های قهرمانی جهان در موجوی کره جنوبی برگزار می‌شود و با اعلام رده‌بندی بهترین‌های تکواندو جهان، برنامه ملی‌پوشان در این پیکارها مشخص شده است. طبق قوانین، قرعه‌کشی مسابقات براساس آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی انجام می‌شود و تکواندوکاران طبق جایگاهی که در این رده‌بندی کسب می‌کنند، در جدول مسابقات قرار می‌گیرند. در بخش مردان فرزان عاشورزاده که دوره قبل قهرمان شده بود، در وزن 58- کیلوگرم با رنکینگ 2، آرمین هادی‌پور در وزن 54- کیلوگرم و سجاد مردانی با رنکینگ3 وضعیت مطلوبی دارند و حداقل در دور مقدماتی مشکل چندانی نخواهند داشت.
کد خبر: ۱۰۴۱۲۴۵

مسعود حجی زواره نماینده وزن 74- کیلوگرم که مدال طلای دوره قبل را در اختیار دارد با رنکینگ 9 باید از مدال طلای دوره قبل خود دفاع کند. همچنین ابوالفضل یعقوبی که دوره قبل مدال برنز وزن 63- کیلوگرم را کسب کرده بود، در این دوره در وزن 68- کیلوگرم و با رنکینگ 20 به مصاف رقبای خود می‌رود. سعید رجبی در وزن 87- کیلوگرم بدون رنکینگ، میرهاشم حسینی در وزن 63- کیلوگرم با رنکینگ 68 و پوریاعرفانیان در وزن 80- کیلوگرم با رنکینگ 223 سایر تکواندوکاران ایران در رقابت‌های جهانی به شمار می‌آیند.

اما زهراپوراسماعیل در وزن 73- کیلوگرم با رنکینگ 13 و اکرم خدابنده در وزن 73+ کیلوگرم با رنکینگ 17 بهترین وضعیت را در تیم بانوان اعزامی به رقابت‌های جهانی دارند. کیمیا عیلزاده که در وزن 57- کیلوگرم برنز دوره قبل را کسب کرد، در وزن 62- کیلوگرم با رنکینگ 115 باید در جدول مسابقات قرار بگیرد. ناهید کیانی در وزن 49- کیلوگرم با رنکینگ 95 و ملکیا میرحسینی در وزن 67- کیلوگرم بدون رنکینگ دو عضو دیگر بانوان در این رقابت‌ها هستند.

دور مقدماتی سطح یک لیگ جهانی سال 2017 از 12 تا 28 خرداد با حضور 12 تیم صربستان، برزیل، فرانسه، ایتالیا، لهستان، آمریکا، روسیه، ایران، بلژیک، آرژانتین، بلغارستان و کانادا در گروه‌های متفاوت و در سه هفته برگزار می‌شود.

بی‌باک: تکواندو کاران جوان انگیزه دارند

مهدی بی‌باک، سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص وضعیت تیم گفت: با وجود نداشتن وقت کافی، تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم. روحیه ملی‌پوشان بسیار خوب است و تیم منسجم و همدلی داریم. این مدت حاشیه‌های زیادی در کنار تکواندو بود و می‌توانست لطمه زیادی به این رشته بزند، اما سعی کردیم این حواشی را کنترل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چند نفر از بازیکنان تیم هنوز میدان جهانی را تجربه نکرده‌اند، به رادیو ورزش گفت: 50 درصد ملی‌پوشان چنین تجربه‌ای ندارند. چهار نفر که در تیم ملی حضور دارند، مسابقات جهانی را تجربه نکرده‌اند و چهار نفر دیگر باتجربه در این پیکارها حضور دارند. بسیار مهم است که بازیکنان در مسابقات جهانی محک خورده باشند اما این معیار اصلی نیست. ورزشکاران ما آنقدر انگیزه و امید دارند که این پیکارها را تبدیل به موفقیت بزرگ خود کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها