کارگردان نامدار سینمای بریتانیا گفت مردم از سیاست‌ توری‌ها (محافظه‌کاران بریتانیا) متنفر هستند.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۹۱

به گزارش مهر و به نقل از اسکرین دیلی، کارگردان «من، دانیل بلیک» درباره نتایج انتخابات بریتانیا صحبت کرد. این کارگردان کهنه‌کار دست چپی گفت نتیجه انتخابات بریتانیا نشان‌دهنده نفرت مردم از سیاست‌های دست راستی محافظه‌کارانه است.

وی در سخنانی گفت: البته جای تاسف دارد که حزب کارگر رای نیاورده اما فقط به این فکر کنید که اگر نمایندگان مجلس از حزب کارگر در دو سال اخیر سعی نکرده بودند تا کوربین را تضعیف کنند، قطعا آنها برنده انتخابات می‌بودند.

این فیلمساز صریح اللهجه در سخنرانی پذیرش جایزه بفتا نیز در این‌باره صحبت کرده و در حالی که برای دریافت این جایزه برای فیلم «من، دانیل بلیک» روی سن رفته بود از خشونت بی‌عاطفه موجود در دولت محافظه‌کار در زمینه سیستم سلامت انتقاد کرد. او در فیلمش نیز به این موضوع پرداخته است. وی رفتار با مهاجران و پناهندگان را نیز شرم‌آور نامیده است.

لوچ که برای همین فیلم برنده نخل طلای کن 2016 شده بود، حالا با توجه به رای‌های غیرمنتظره‌ای که حزب کار در انتخابات به‌دست آورد، به نظر می‌رسد توانسته از قبل موضوع را پیش‌بینی کند.

این کارگردان گفت: در مورد عمق فقر و استفاده از گرسنگی توسط دولت به نظر می‌رسد این به‌عنوان یک سلاح مطرح است. این مردم را منزجر می‌کند. سیاست‌ توری‌ها حال آنها را به هم می‌زند و نحوه برخورد ترزا می ‌هم این کمبود همدردی را تقویت می‌کند.

او در مورد ترزا می، رهبر مورد انتقاد حزب محافظه‌کار گفت: او مکالمه‌های عادی ندارد. به شیوه‌ای رباتیک صحبت می‌کند. به نظر نمی‌رسد که می‌فهمد مردم دارند به او چه چیزی می‌گویند. هر چقدر بیشتر صحبت می‌کند، گودال بزرگ‌تری برای خودش می‌کند. امیدوارم به صحبت کردن ادامه بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها