هفته دوم لیگ جهانی والیبال؛

برد دشوار تیم والیبال ایران برابر بلژیک

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه هفته دوم لیگ جهانی والیبال فردا از ساعت 21:10 در سالن 12 هزار نفری آزادی مقابل تیم ملی والیبال بلژیک قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۰۳۹۲۶۴
آغاز هفته دوم لیگ جهانی والیبال در تهران/ ستاره های ایران آماده غلبه بر «اژدهای قرمز»

به گزارش جام جم آنلاین، تیم های ملی والیبال ایران، بلژیک، صربستان و آرژانتین در گروه D قرار دارند و مسابقات خود را در تهران برگزار خواهند کرد.

شاگردان ایگور کولاکوویچ در تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست لیگ جهانی مقابل ایتالیا و برزیل شکست خوردند اما در مقابل لهستان پیروزی بزرگی را به دست آوردند تا با روحیه مضاعفی از ایتالیا به تهران برگردند و آماده هفته دوم لیگ جهانی والیبال شوند.

پیش فروش اینترنتی بلیت های ایران و بلژیک انجام شد و حالا همه منتظر آغاز دیدار با بلژیک هستند، تیمی که در هفته نخست کولاک کرد و مچ قدرت های بزرگ قاره را یکی پس از دیگری خواباند.

بلژیک همانند ایران سابقه ای طولانی در لیگ جهانی ندارد.این تیم نخستین بار در سال 2014 گام به این رقابت ها گذاشت که توام به کسب مقام های یازدهمی و دوازدهمی بود. آنها در سال 2016 موفق شدند جواز حضور در سطح یک لیگ جهانی را کسب کنند.

این کشور کوچک اروپایی هم اکنون رتبه هجدهم رنکینگ فدراسیون جهانی را در اختیار دارد.

البته بلژیکی ها در سطح اروپا هم افتخار دارند، آنها در سال 2013 قهرمان قاره سبز شدند. بلژیک با اینکه قدرت اول والیبال دنیا نیست اما پیشینه ای طولانی و قدیمی در والیبال دارد. قدمت والیبال در بلژیک به بیش از 100 سال می رسد. اولین حضور بلژیکی‌ها در مسابقات بین‌المللی در مسابقات سال 1948 قهرمانی اروپا بود که به مقام پنجم رسیدند. تنها حضور این تیم در المپیک هم در سال 1968 مکزیک بوده است. تیم ملی بلژیک در سال‌های 1978 و 2014 در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است. بیشتر فعالیت قرمزپوشان بلژیکی در اروپا بوده است.

تیم‌‌های ملی ایران و بلژیک تنها یک بار در گروه D مسابقات قهرمانی جهان سال 2014 و در کراکوف به مصاف هم رفتند که ایران 3 بر یک با نتایج 25 بر 23، 25 بر 21، 21 بر 25 و 25 بر 20 به پیروزی رسید.

بلژیکی ها که در دنیای والیبال به «اژدهای قرمز» معروف هستند فردا با امیدهای زیادی مقابل ایران قرار میگیرند. ایران بر خلاف دیدار با لهستان سعید معروف را به همراه خواهد داشت اما فرهاد سال افزون و مجتبی میرزاجانپور همچنان مصدوم هستند و نمیتوانند در این دیدار ایران را همراهی کنند.

کارشناس والیبال: برد و باخت در لیگ جهانی اهمیتی ندارد

جمشید حمیدی کارشناس بین المللی والیبال درباره تقابل دیدار ایران و بلژیک در لیگ جهانی والیبال به جام جم آنلاین گفت: بلژیک هر چند تا یک دهه گذشته در والیبال دنیا مطرح نبود اما در سال های اخیر به دلیل حضور یک مربی بسیار آگاه به نام هانین تحول بزرگی را تجربه کرد. پیروزی هایی که بلژیک در لیگ جهانی به دست آورده و همچنین حضورش در رتبه دوم جدول به دلیل استحکامی است که این تیم از خود نشان می دهد.

وی افزود: تیم بلژیک در دفاع روی تور بسیار خوب کار می کند چرا که بازیکنان قدبلندی دارد . البته آنها در زدن سرویس های پرشی مهارت فوق العاده ای دارند و آبشارهای آنها نیز بیشتر مبتنی بر قدرت است. بلژیک تیمی است که والیبال را بدون اشتباه بازی می کند. آنها یکی از کم اشتباه ترین تیم های والیبال دنیا هستند. البته با توجه به جمعیت این کشور اروپایی باید گفت که آنها نسبت به کشورهایی مثل برزیل کمتر نیروی انسانی و محدودیت دارند اما بازیکنانی همانند برام یا نرو که اکنون در این تیم بازی می کنند از کلاس جهانی برخوردار هستند و در بهترین لیگ های اروپایی به میدان می روند.

حمیدی در ادامه گفت: بلژیک تیمی مبتنی بر کار تاکتیکی است و شکست دادن این تیم کم اشتباه مستلزم این است که ما هم کم اشتباه باشیم. در کنار این باید یک سری نکات فنی را رعایت کنیم. نخست اینکه آرایش و ارنج تیم ما بر مبنای دریافت خوب باشد تا توپ به دست پاسور برسد. منطق حکم می کند سعید معروف در این دیدار پاس بدهد. به خاطر اینکه دفاع بلند بلژیک را از هم بپاشیم نیازمند پاس های خلاق و سریع سعید معروف هستیم.

این کارشناس بین المللی والیبال خاطر نشان کرد: معروف به دلیل قد کوتاه در دفاع جلو ممکن است تا حدودی باعث ضعف تیم ایران شود اما او تبحر بالایی در پاس دارد و باید در ترکیب باشد. این تاکتیک در شرایطی جواب می دهد که دریافت اول تیم ایران به درستی دست پاسور تیم برسد. اگر دریافت دست پاسور نرسد کار بسیار مشکل خواهد بود.

وی یادآور شد: تیم بلژیک در کنار نقاط قوتش که به آنها اشاره کردم در توپ رسانی ضعف دارد. در این زمینه ما باید سرویس های پرشی و جهشی بزنیم، کاری که عادل غلامی خوب انجام میدهد. سرویس های کوتاه هم می تواند این تیم را با مشکل مواجه کند. به هر حال در کنار رساندن توپ اول به سعید معروف و ایجاد تنوع در رساندن توپ بر روی تور و البته زدن سرویس های تاکتیکی تیم ایران می تواند از نقطه ضعف تیم بلژیک استفاده کند.

حمیدی در پایان گفت: اگر بتوانیم این تیم را با کمک تماشاگران تحت فشار قرار بدهیم پیروزی بزرگی را مقابل یک تیم خوب اروپایی به دست آورده ایم. هر چند برای ما که والیبال را از نزدیک تجزیه و تحلیل می کنیم برد و باخت در لیگ جهانی اهمیتی دارد اما برد به هر حال روحیه بخش است.

هفته دوم، 19 تا 21 خردادماه:

گروه D میزبان ایران: صربستان، آرژانتین، بلژیک و ایران
گروه E میزبان بلغارستان: برزیل، لهستان، کانادا و بلغارستان
گروه FF میزبان فرانسه: فرانسه، روسیه، آمریکا و ایتالیا

جمعه 19 خرداد:
کانادا ــ برزیل ساعت 19 و 40 دقیقه
صربستان ــ آرژانتین ساعت 18 و 10 دقیقه
ایتالیا ــ آمریکا ساعت 20
بلغارستان ــ لهستان ساعت 20 و 40 دقیقه
ایران ــ بلژیک، ساعت 21 و 10 دقیقه
فرانسه ــ روسیه ساعت 23

شنبه 20 خرداد:
برزیل ــ لهستان ساعت 18 و 10 دقیقه
بلژیک ــ آرژانتین ساعت 18 و 10 دقیقه
آمریکا ــ روسیه ساعت 20
ایران ــ صربستان، ساعت 21 و 10 دقیقه
کانادا ــ بلغارستان ساعت 22 و 10 دقیقه
فرانسه ــ ایتالیا ساعت 23

یکشنبه 21 خرداد:
ایتالیا ــ روسیه ساعت 18
لهستان ــ کانادا ساعت 18 و 10 دقیقه
صربستان ــ بلژیک ساعت 18 و 10 دقیقه
فرانسه ــ آمریکا ساعت 21
ایران ــ آرژانتین، ساعت 21 و 10 دقیقه
برزیل ــ بلغارستان ساعت 22 و 100 دقیقه

هفته سوم، 25 تا 29 خردادماه:
گروه I میزبان آرژانتین: صربستان، برزیل، بلغارستان و آرژانتین
گروه H میزبان لهستان: آمریکا، روسیه، لهستان و ایران
گروه LL میزبان بلژیک: فرانسه، ایتالیا، کانادا و بلژیک

پنج‌شنبه 25 خرداد:
ایران ــ آمریکا، ساعت 19 و 55 دقیقه
لهستان ــ روسیه ساعت 22 و 555 دقیقه

جمعه 26 خرداد:
ایتالیا ــ فرانسه ساعت 19 و 40 دقیقه
بلژیک ــ کانادا ساعت 22 و 400 دقیقه

شنبه 27 خرداد:
برزیل ــ بلغارستان ساعت یک و 40 دقیقه بامداد
آرژانتین ــ صربستان ساعت 4 و 40 دقیقه بامداد
فرانسه ــ کانادا ساعت 19 و 40 دقیقه
آمریکا ــ روسیه ساعت 19 و 55 دقیقه
ایتالیا ــ بلژیک ساعت 22 و 40 دقیقه
لهستان ــ ایران، ساعت 22 و 55 دقیقه
بلغارستان ــ صربستان ساعت 23 و 400 دقیقه

یکشنبه 28 خرداد:
آرژانتین ــ برزیل ساعت دو و 40 دقیقه بامداد
کانادا ــ ایتالیا ساعت 15 و 30 دقیقه
بلژیک ــ فرانسه ساعت 18 و 30 دقیقه
روسیه ــ ایران، ساعت 19 و 55 دقیقه
لهستان ــ آمریکا ساعت 22 و 55 دقیقه
صربستان ــ برزیل ساعت 23 و 400 دقیقه

دوشنبه 29 خرداد:
آرژانتین ــ بلغارستان، ساعت دو و 400 دقیقه بامداد

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها