در انتقاد از بیانیه کاخ سفید درباه حوادث تروریستی ایران

سناتور آمریکایی: سیاست خاورمیانه ای ترامپ به بیراهه می رود

داعش بسیار آرمانگرایانه به سمت ایجاد دولت اسلامی عراق و شام حرکت کرد، اما زمانی که سال گذشته در مورد موفقیت در این زمینه دچار یاس شد، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد به سمت اقدامات تروریستی و انتحاری پیش رفت و به طور مشخص کشورهایی را که نقش اصلی در ممانعت آنها از رسیدن به آرمان‌هایشان دارند، مورد حمله تروریستی قرار می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۳۹۲۲۹
نقش عوامل اطلاعاتی بیگانه در حادثه تروریستی تهران

اقدام تروریستی روز گذشته داعش در تهران ارزش عملیاتی نداشت، اما داعش بیشتر به دنبال ارزش تبلیغاتی اقدامش بود، آنها می‌دانستند که قادر به انجام اقدام هدفمندی در مجلس و حرم امام راحل نیستند، اما صرفا هدفشان تبلیغاتی بود. این گروه تروریستی روز گذشته در مجلس به تیراندازی به سمت مراجعه‌کنندگان اقدام و از پنجره‌های مجلس نیز به سمت مردم تیراندازی کرد. هدف‌گذاری مجلس به این دلیل بود که سعی کنند کانونی را مورد حمله قرار دهند که بیشترین جنبه تبلیغاتی را داشته باشد و البته باید درنظر داشت امکانات امنیتی مجلس زیاد نیست و مردم براحتی به نمایندگان دسترسی دارند. تروریست‌ها مواد منفجره بسیاری همراه داشتند و هدفشان این بود که در صورت امکان به پارلمان برسند و اقداماتی را در آنجا صورت دهند.

با توجه به این‌که جمهوری اسلامی ایران با اقدامات تروریستی ناآشنا نیست و تا کنون بیش از 17 هزار شهید ترور داشته‌ایم، بنابراین حادثه روز گذشته زنگ‌خطری‌ است مبنی بر این‌که باید اقدامات اساسی را مقابل تروریست‌ها انجام داده و مردم هوشیار باشند. به دلیل این‌که گروه‌های تروریستی در قالب مردم حضور یافته و اقدام تروریستی انجام می‌دهند. در مقطعی که امروز حتی داعش به سمت مرگ و انتحار پیش می‌رود،مردم ایران می‌توانند با هوشیاری به مسئولان امنیتی کمک کنند تا این مرحله هم بگذرد و حادثه روز گذشته زنگ خطری بود که بدانیم در همسایگی شکست‌خوردگان داعش قرار داریم و آنها سیاست‌های انتحاری را علیه ایران انجام می‌دهند. بنابراین با قدری آرامش و هوشیاری می توانیم این مرحله را بخوبی پشت‌سر بگذاریم. از سوی دیگر باید گفت این اقدامات تروریستی اثر وحدت‌بخش داشت و مانند اقداماتی که در دهه 60 علیه مسئولان و مردم صورت می‌گرفت، باعث انسجام ملی می‌شود. این وحدت‌بخشی بیشترین نقش را دارد تا سدی محکم در برابر دیگر اقدامات ترویستی باشد، اما در عین حال به دلیل این‌که امکان انجام اقدامات تروریستی کور نیز وجود دارد، باید امکانات و توجهات امنیتی لازم در نظر گرفته شود.

در عین حال ذکر این نکته نیز ضروری است که برخی کشورها از این‌که ایران کشوری امن در جزیره نا امن منطقه است، ناراحت هستند و قطعا برای ایجاد نا امنی در ایران هزینه‌های بسیاری می‌کنند. بدون نقش عوامل اطلاعاتی کشورهای بیگانه، عملیات دیروز قابل انجام نبود، همان مرحله که داعش به دنبال ایجاد دولت اسلامی بود و در حال حاضر هم در پی عملیات انتحاری است، زمامش در اختیار دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی است و با سازمان سیا، موساد و برخی کشورهای مرتجع عربی در ارتباط است و آنها پول و امکانات در اختیار داعش قرار می‌دهند.

دکتر حشمت‌الله فلاحت‌پیشه - استاد دانشگاه علامه طباطبایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها