بهترین قرعه لیگ قهرمانان آسیا به سرخپوشان ایران رسید

دنیا به‌کام پـرسپولیس

یک قرعه ایده‌آل برای پرسپولیس. این را از سری که نماینده باشگاه الاهلی پس از اطلاع از رویارویی تیمش با پرسپولیس، به افسوس تکان داد می‌توان فهمید.
کد خبر: ۱۰۳۸۸۰۵

پرسپولیس برای صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا حالا باید به مصاف همان تیمی برود که خودش ترجیح می‌داد؛ نه الهلال عربستان و نه العین امارات، بلکه الاهلی عربستان.

اولین نامی که در مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا از گلدان بیرون آمد العین امارات بود و بعد هم نوبت به معرفی حریف العین رسید؛ الهلال عربستان. همین‌جا بود که مشخص شد پرسپولیس باید در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف الاهلی برود. اگرچه نام پرسپولیس زودتر از الاهلی از گلدان خارج شد تا نماینده کشورمان میزبان بازی رفت باشد اما وقتی قرار نیست هیچ‌کدام از دو تیم پرسپولیس و الاهلی میزبان باشند، زیاد هم فرقی نمی‌کند کدام تیم میزبان بازی برگشت باشد.

نکته جالب این که پرسپولیس و الاهلی تا به امروز در آسیا با هم بازی نکرده‌اند. قرمزها در مجموع 14 بار در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های عربستانی بازی کرده که حاصلش 4 برد، 5 باخت و 5 مساوی بوده است. این دیدارها همگی مقابل 4 تیم الهلال، الشباب، الاتحاد و النصر بوده است، ضمن این‌که پرسپولیس در کل خاطره خوشی از بازی با تیم‌های عربستانی در مرحله حذفی ندارد؛ چرا که یک بار توسط الهلال و یک مرتبه هم توسط الاتحاد حذف شده است.

در مقابل الاهلی هم در لیگ قهرمانان آسیا 14 مرتبه با تیم‌های ایرانی بازی کرده که حاصلش 7 برد، 3 مساوی و 4 باخت است.

الاهلی که در مرحله گروهی با ذوب‌آهن همگروه بود و در هر دو بازی برنده شد، در 3 بازی قبلی‌اش در آسیا برابر تیم‌های ایرانی به برد رسیده است. این تیم پیش از این با تیم‌های ذوب آهن، نفت، سپاهان، استقلال و تراکتورسازی تبریز بازی کرده است. الاهلی دوبار هم در مرحله حذفی با تیم‌های ایرانی رودررو شده است که یک بار سپاهان را حذف کرد و یک مرتبه هم توسط نفت تهران حذف شد. الاهلی فصل گذشته قهرمان عربستان شد و در این فصل در رده دوم قرار گرفت، پرسپولیس اما مسیری متفاوت را پیمود و پس از نایب قهرمانی در لیگ پانزدهم در لیگ شانزدهم به قهرمانی رسید.

در شرق آسیا هم اتفاق جالب برخورد دو تیم چینی با دو تیم ژاپنی با یکدیگر بود. به این ترتیب از میان دوتیم شانگهایو گوانگژوی چین یک تیم و از میان دو تیم کاوازاکی و اوراوا ردز ژاپن یک تیم راهی مرحله نیمه نهایی خواهد شد.

خوشحالی خوردبین

سرپرست باشگاه پرسپولیس از کسانی بود که نتوانست خوشحالی‌اش را از قرعه خوب قرمزها پنهان کند.

محمود خوردبین درباره قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا و رویارویی پرسپولیس با الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم نهایی گفت: خوشحالیم که به تیم الاهلی خورده ایم ولی مشکل ما همان مشکل مرحله گروهی است. ما نمی‌توانیم در خانه خودمان برابر تیم‌های عربستانی میزبان باشیم. وی افزود: این ظلم بزرگی به پرسپولیس و تیم‌های ایرانی است. تیم ما تا اینجای کار کلی بازی انجام داد ولی فقط در دو بازی میزبان بود که یکی از آنها هم بدون تماشاگر بود. به هر حال باوجود این ظلم، با قدرت به مسیر خودمان ادامه خواهیم داد.

پرسپولیس، میزبان بازی برگشت نیمه نهایی!

قرعه‌کشی دیروز لیگ قهرمانان آسیا در در مالزی، یک اتفاق خوب دیگر برای پرسپولیس به همراه داشت و آن میزبانی احتمالی قرمزها از بازی برگشت مرحله نیمه نهایی است. به عبارتی اگر پرسپولیس بتواند از سد الاهلی عربستان بگذرد، در مرحله نیمه نهایی و در مصاف با برنده الهلال عربستان و العین امارات، میزبان بازی برگشت خواهد بود و آنجا در صورت روبه‌رو شدن با العین می‌تواند از امتیاز میزبانی خود برای صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند.

الاهلی به قطر نمی‌رود، پرسپولیس به بحرین!

موضوع انتخاب میزبان بی‌طرف برای تقابل پرسپولیس با تیم عربستانی به یکی از خبرهای مهم رسانه‌های عربی تبدیل شده است. در حالی که گفته می‌شد پرسپولیس به احتمال فراوان کشور قطر را به عنوان میزبان بازی خود برابر الاهلی عربستان انتخاب می‌کند، اما فدراسیون فوتبال عربستان تاکید کرد نه الاهلی و نه الهلال در قطر به میدان نخواهند رفت. یک مسئول فدراسیون فوتبال عربستان که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگویی که با اسپورت 24 داشت تاکید کرد که نه الاهلی و نه الهلال در قطر به میدان نخواهند رفت و باید پرسپولیس به‌دنبال معرفی کشور دیگری بجز قطر و کویت باشد.

از سوی دیگر باشگاه‌های الاهلی پس از تنش سیاسی میان عربستان و قطر و قطع روابط دیپلماتیک مجبور به انتخاب محل جدید میزبانی احتمالی از پرسپولیس است.

روزنامه «المدینه» عربستان با قاطعیت در خبرش نوشته است: با تصمیم فدراسیون فوتبال عربستان، منامه، پایتخت بحرین گزینه اول الاهلی برای رویارویی با پرسپولیس است.

این درحالی است که پرسپولیسی‌ها هم راضی به بازی با الاهلی در بحرین نیستند. محمود خوردبین، سرپرست پرسپولیس درباره این‌که رسانه‌های عربستانی پیش از این از احتمال انتخاب بحرین برای میزبانی تیم الاهلی در صورت رویارویی با پرسپولیس خبر داده بودند، تاکید کرد: قطعا ما به بحرین نخواهیم رفت.

بحرین کشوری طرفدار عربستان است و ما به این کشور نمی‌رویم.

با توجه به این مواضع هیچ بعید نیست شهر مسقط، پایتخت عمان از هر 2 بازی رفت و برگشت پرسپولیس و الاهلی میزبانی کند!

برانکو: هدف، صعود به نیمه‌نهایی است

سرمربی پرسپولیس الاهلی را هم مثل الهلال تیمی خوب و با ثبات دانست، اما خاطرنشان کرد هدف قرمزها صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان است.

برانکو ایوانکوویچ پس از مراسم قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2017 درخصوص دیدار پرسپولیس برابر الاهلی عربستان گفت: تقریبا همه تیم‌ها یکسان هستند و همگی عملکرد خیلی خوبی از خودشان نشان دادند و هیچ تفاوتی بین رقبای ما نخواهد بود.وی افزود: الاهلی هم مثل الهلال، تیم بسیار باثبات و خوبی است و صد در صد بازی بسیار سختی در انتظار ما خواهد بود، مخصوصا که بدون تماشاگر بازی خواهیم کرد. سرمربی پرسپولیس در ادامه تصریح کرد: مهم‌ترین مساله این است که خودمان را به خوبی آماده کنیم چون در فصل جدید هم تیم الاهلی تغییراتی خواهد داشت و قطعا هدف ما عبور از این این مرحله به نیمه نهایی است و کاملا به خواسته‌مان و هدفمان و فشارهایی که وجود خواهد داشت، واقف هستیم و از این مساله فرار نمی‌کنیم. آنچه مسلم است این‌که می‌خواهیم به همراه هواداران‌مان از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا لذت ببریم و افتخاری بزرگ را به همراه بازیکنان و باشگاه برای فوتبال ایران رقم بزنیم.

برنامه مرحله یک‌چهارم

غرب آسیا

دور رفت:

العین امارات الهلال عربستان

(30 مرداد)

پرسپولیس الاهلی عربستان

(31 مرداد)

دور برگشت:

الهلال عربستان العین امارات

(20 شهریور)

الاهلی عربستان پرسپولیس

(21 شهریور)

بازی‌های رفت و برگشت مرحله نیمه‌نهایی 4 مهر و 25 مهر برگزار می‌شود.

شرق آسیا

دور رفت:

شانگهای چین گوانگژو چین

(31 مرداد)

کاوازاکی ژاپن اوراوا ردز ژاپن

(اول شهریور)

دور برگشت:

گوانگژو چین شانگهای چین

(21 شهریور)

اوراوا ردز ژاپن کاوازاکی ژاپن

(22 شهریور)

بازی‌های رفت و برگشت مرحله نیمه‌نهایی 5 مهر و 26 مهر برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها