طراح تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها با بیان اینکه نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از این سازمان و محل هزینه های درآمدهای حاصل از فروش حامل های انرژی هستند، گفت: مسئولین دولت و این سازمان باید پاسخ دهند که 50 هزار میلیارد تومان درآمد حال از افزایش قیمت حامل های انرژی را چگونه و در کجا هزینه کردند.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۹۰
دولت باید برای هزینه 50 هزار میلیارد تومان درآمد حامل های انرژی پاسخگو باشد

به گزارش جام جم آنلاین، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکارنیوز با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها یکشنبه گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد، گفت: 12 نماینده این طرح را امضا کرده و پیگیر اجرای آن هستند.

جبار کوچی نژاد افزود: دولت با افزایش قیمت حامل های انرژی سالانه 85 هزار میلیارد تومان درآمد دارد که این درآمد دولت از جیب مردم تامین می شود.

طراح تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها افزود: طبق قانون هدفمندی یارانه ها، دولت باید 30 درصد درآمد حاصل از حاملهای انرژی را برای تولید، 50 درصد را برای یارانه نقدی و 20 درصد برای امورات دیگر هزینه کند اما این قانون به درستی اجرا نمی شود.

کوچکی نژاد افزود: دولت تنها 35 هزار میلیارد تومان از این رقم را بعنوان یارانه به مردم پرداخت می کند و از 30 درصد این رقم برای تولید، تنها 2 تا سه هزار میلیارد تومان را به بخش تولید می دهد.

وی تصریح کرد: تکلیف حدود 50 هزار میلیارد تومان از درآمد دولت ناشی از افزایش قیمت حاملهای انرژی معلوم نیست در کجا هزینه می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: دولت باید پاسخ دهد که این درآمدها را چه کار کرده و چرا یارانه بخش تولید را نداده و همچنین چرا کمتر از 50 درصد درآمد را به مردم پرداخت کرده است.

کوچکی نژاد گفت: بزودی گزارش تصویب طرح تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها در کمیسیون اقتصادی، به صحن مجلس ارائه می شود تا در صحن مجلس تعیین تکلیف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها